Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Dr. Cohen recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Cohen: Vera's eetdagboek (tijdens haar afvalperiode)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-5-2008
Berichten: 1877
Dieet: Cohen
Woonplaats: Beekbergen (gemeente Apeldoorn)


  Reageer met quote
Vandaag is de energie van de dag (Mayakalender):

De Witte Wind


Vandaag gaat het over communicatie van binnen naar buiten
- niet vanuit je denken, maar vanuit je hart...


Ontbijt:
Zoals elke dag.
Met een beker brandnetelthee.

Lunch:
Spinazie met philadelphia
1 cracker

Diner:
Tonijn met groentes,
Zie het recept van Jamie/Serrie elders.

Tussendoor:
3 crackers
1 sinasappel
halve appel

Dranken:
1,2 liter water
0,5 liter thee
1 light cola

Laatst aangepast door Vera op wo 30 jul 2008 9:44, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 8:34    
Vrouw Weeggegevens   Aliasx77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-7-2008
Berichten: 149
Dieet: 1st Pers. Dieet Cohen


  Reageer met quote
Hoi Vera,

Ik zal dat tip over communicatie onthouden. Ik heb een interview dus kan het van pas komen.

Ik had een vraagje: je hebt altijd van die leuke plaatjes in je dagboek en op het cohen forum...waar haal je die.

Ik wil ook "lief hin" net als sommigen op de forum ook onderaan mijn berichten plaatsen...weet je hoe dat moet?

Veel liefs,
Hin

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 9:37    
Vrouw Weeggegevens   Aliasx77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-7-2008
Berichten: 149
Dieet: 1st Pers. Dieet Cohen


  Reageer met quote
Hoi,

Nog even? Wat is brandnetelthee goed voor als drank?

Vroeger deden we dat in onze haar...het stopt haaruitval en stimuleer de groei er van en we wisselde het af met ruccola.

Het hielp ook echt.

Veel liefs,
Hin

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 9:40    
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-5-2008
Berichten: 1877
Dieet: Cohen
Woonplaats: Beekbergen (gemeente Apeldoorn)


  Reageer met quote
Hallo Hin,

Als je terugschrijft naar iemand(op dit forum !) zie je links naast je schermpje staan(onder de smilies)

Plaatjes:
Helma's Weegclub
Plaatjes Album

Daar klik je op, dan krijg je de site van photobucket,
Rechts boven is een invulregel waar in staat: "images"
en een pijltje. In dit vakje vul je je zoekwoord op, bv zoals ik vanmorgen: wind dan klik je op search en je krijgt een paar pagina's resultaten. Dan maak je je keuze, klikt op het plaatje, die dan later verschijnt links in je scherm, dan klik je op de onderste regel voor kopieren, en dan plak je het in je schermpje bij je tekst.

Om tekst of een plaatje te krijgen, wat steeds in je berichten meelift, klik je op forum menu, en bewerk profiel, hierin is de mogelijkheid om iets extra's toe te voegen, wat onder je berichten komt.

Bij de Cohensite, klik je hiervoor op gebruikerspaneel, forum en dan onderschrift bewerken, voor een extra regeltje tekst wat meelift in je berichten.

Ik gebruik de zelfde site van photobucket om de plaatjes in de Cohensite-berichten te verwerken, ik gebruik het dan eerst een keer bij de weegclub en laat het dan gewoon de hele dag openstaan, voor gebruik op de Cohensite.
Succes !
Liefs,
Vera
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 10:19    
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-5-2008
Berichten: 1877
Dieet: Cohen
Woonplaats: Beekbergen (gemeente Apeldoorn)


  Reageer met quote
Brandnetelthee is vochtafdrijvend en bloedzuiverend en verder eigenlijk goed voor alles en nog wat, en bevat onder andere eigenschappen tegen ontstekingen, bloeddrukverlaging, anti-oxidant en aderverkalking.
Door anti-oxiderend te werken worden gevaarlijke vrije radicalen weggevangen. Te veel vrije radicalen (worden geproduceerd bij bepaalde ziektes, maar ontstaan ook door bepaalde ongezonde levensstijlen zoals roken) kunnen DNA materiaal beschadigen, leidende tot DNA schade of kanker. Doordat brandnetels anti-oxiderende stoffen bevat, worden die gevaarlijke radicalen dus verwijderd zodat de kans op DNA schade kleiner is. Een belangrijke groep anti-oxidantia zijn de flavonoiden; zij zijn veel te vinden in natuurproducten zoals brandnetels.

Je kunt het 't beste drinken als losse thee, dat zijn gewoon gedroogde brandnetelblaadjes, klein gesnipperd in een zakje, zonder toevoegingen. Bij natuurwinkels en de tuinen winkels te koop. Dit kun je dan in een "thee-ei" doen, een soort klemmetje waar je de thee in kunt doen en dan net als een zakje in het hete water hangen en zo'n 10 minuten laten trekken.
(Of verse brandnetels plukken ! dat kan ook, maar dan alleen de toppen plukken).

Vera
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 10:30    
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-5-2008
Berichten: 1877
Dieet: Cohen
Woonplaats: Beekbergen (gemeente Apeldoorn)


  Reageer met quote
Vandaag is het de energie van de blauwe nacht (Mayakalender)

Waar dromen (nacht) werkelijkheid kunnen worden, als het innerlijk wordt erkend (nacht-hemelwandelaar)... Je visie (adelaar) helpt je om je vrees aan te kijken (krijger) waardoor je doorheen de spiegel (spiegel) kunt stappen, een grotere werkelijkheid in... Soort van het binnenste naar buiten keren... Lach



Ontbijt:
Zoals elke dag, deze keer met halve koude appel
Brandnetelthee

Lunch:
Soep van 115 gram courgette, gekookt en gepureerd.
2 crackers met 100 gram kipfilet

Diner:
120 gram gegrilde biefstuk
115 gram gewokte champignons en courgette

Tussendoor:
1 cracker met mayo light
1 cracker met halve appel

Dranken:
1,5 liter water
0,5 liter thee
3 koppen koffie
1 glas cola light
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 9:38    
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-5-2008
Berichten: 1877
Dieet: Cohen
Woonplaats: Beekbergen (gemeente Apeldoorn)


  Reageer met quote
Mayakalender:

Vandaag heeft de energie van het gele zaad.

Je ontwikkeling wordt in harmonie gebracht door de zaadjes die je plant; zaadjes in de vorm van een zon.
Eén van de sleutelwoorden voor de dynamiek van vandaag is "integriteit".

[img]http://gi250.photobucket.com/groups/gg258/3LPQG93NGC/koriander-zaad.gif[/img]

Ontbijt:
Zelfde als elke dag
Brandnetelthee

Bleh, ik hou vocht vast, komt het door het weer ? Huil huil

Lunch:
Spinazie gepureerd met phildelphia lght
2 crackers

Diner:
(Bij de Griek wezen eten)

2 souflaki van kip
Griekse salade zonder dressing

Tussendoor:
1 cracker Mayo light
1 cracker met 1 warme appel
1 kiwi

Dranken:
1,5 liter water
0,5 liter kruidenthee
5 koppen koffie
2 cola light

Laatst aangepast door Vera op vr 01 aug 2008 0:27, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 31 jul 2008 8:33    
Vrouw Weeggegevens   Aliasx77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-7-2008
Berichten: 149
Dieet: 1st Pers. Dieet Cohen


  Reageer met quote
Hoi Vera,

Ik ook hou vocht vast...gezwollen voeten en al! Ik ben ook deze week maar 1 kg afgevallen!

Komt door het weer, ik hoop alleen dat het niet aanhoud...ik wilde juist deze week wat afvallen en heb volgende week een afspraak met mijn doctor en wilde wat vooruitgang laten zien!

Ik heb ook totaal geen honger en eet best weinig...weet dat 't niet goed is maar ik lust geen eten met warm weer....dat zal ik ook hebben in Egypte...daar is het 40 graden of hoger!

Ach ja...mischien smelt ik juist wel! Erg blij

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 jul 2008 17:37    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 20-3-2008
Berichten: 11749
Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)


  Reageer met quote
Hoi Hin en Vera,

Ik geloof dat iedereen vocht vasthoudt! Als het weer over een paar dagen beter wordt, krijgen onze wc's het nog druk met al dat extra water!!

Ach ja... Vocht is geen vet, hè? Gaat vanzelf weer weg...

Groetjes,
Fabiooltje.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 jul 2008 18:31    
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-5-2008
Berichten: 1877
Dieet: Cohen
Woonplaats: Beekbergen (gemeente Apeldoorn)


  Reageer met quote
he, ja laten we het hopen dat het vanzelf verdwijnt als het koeler wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 0:23    
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 15, 16, 17  Volgende
Pagina 10 van 17