Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Dr. Cohen recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Cohenproof recepten zijn welkom

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Meissie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-3-2009
Berichten: 3270
Dieet: Dr-Cohen


  Reageer met quote
Voor op de BBQ:

Citroengras garnalen BBQ-sateh

* tijgergarnalen, rauwe gepelde (diepvries), ontdooid
* stengels citroengras (sereh)
* 1 limoen, het sap
* 1 tl Thaise vissaus
* 1/2 rode peper
* 2 eetlepels verse koriander, fijngesneden
* 1 teen knoflook, fijngehakt

Snijd de garnalen aan de rugzijde iets in, zodat het darmkanaal (de zwarte draad) vrij komt te liggen. Verwijder deze, spoel de garnalen schoon en dep ze droog met keukenpapier. Snijd de serehstengels in de lengte in vieren. Prik met een satestokje gaatjes in de garnalen en rijg aan elke citroengrasspies een paar garnalen. Je kan hiertussen ook nog stukjes paprika rijgen.
Meng in een kom het limoensap met de olie, vissaus, rode peper, koriander en knoflook en smeer dit met een kwastje over de garnalenspiesjes. Laat de spiesjes minimaal 1 uur afgedekt in de koelkast marineren.

gril de garnalenspiesjes op een rooster of grilltopper ca. 5 minuten, tot ze gaar zijn.

_________________
opnieuw begonnen.... andere strijd, andere naam....


Laatst aangepast door Meissie op za 13 jun 2009 15:15, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 15:02    
Vrouw Weeggegevens   Meissie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-3-2009
Berichten: 3270
Dieet: Dr-Cohen


  Reageer met quote
tartaar op courgette (hapje voor bijv. verjaardagen)

* tartaar
* kappertjes
* 2 kesbeke augurken, in heel kleine blokjes gesneden
* 1 theelepel mosterd (kh arm)
* plakken courgette

Roer de tartaar om met kappertjes, augurken, mosterd en olijfolie. Breng op smaak met zout en (versgemalen) peper.
Gril de gourgette plakken kort (kan ook rauw natuurlijk) en laat afkoelen.
Verdeel de kalfstartaar over de courgetteplakken. Garneer met een dun plakje augurk en een kappertje.

_________________
opnieuw begonnen.... andere strijd, andere naam....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 15:10    
Vrouw Weeggegevens   lovelydove
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 371
Dieet: GBP
Woonplaats: kempen


  Reageer met quote
kalfslapje in de blender fijnmalen, in de wok met champignonroerbakmix en een beetje groentenbouillon en tomaatpuree dit eet ik als ik men pastasaus mis.

_________________
het zal me lukken!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2009 10:55    
Vrouw Weeggegevens   Meissie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-3-2009
Berichten: 3270
Dieet: Dr-Cohen


  Reageer met quote
kip-komkommer burger

Ingrediënten (gebruik de voor jou toegestane hoeveelheden!)
* sjalotten
* kipfilet
* 2 eetlepels verse peterselie, fijngesneden
* 1 eetlepel citroensap
* 1tl olijfolie
* sla
* komkommer

Materialen
* keukenmachine
* grillpan

Snijd een halve sjalot in stukken en de andere helft in ringen. Pureer in de keukenmachine de kipfilet met de stukken sjalot, komkommer, de peterselie en citroensap, breng op smaak met zout en peper. Vorm er met vochtige handen 2 burgertjes van en laat die 30 minuten in de koelkast opstijven. Verhit de olie in een koekenpan en bak de burgers op matig hoog vuur in 6-8 minuten goudbruin en gaar. Was de slabladeren, droog ze en leg ze op het bord Leg hierop 2 burgers en de sjalotringen. Bestrooi met zout en (versgemalen) peper.

_________________
opnieuw begonnen.... andere strijd, andere naam....


Laatst aangepast door Meissie op wo 24 jun 2009 12:49, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 12:38    
Vrouw Weeggegevens   Meissie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-3-2009
Berichten: 3270
Dieet: Dr-Cohen


  Reageer met quote
Limedrankje met komkommerijs
Lekker voor bij je lunch ofzo...

Ingrediënten

* 1 komkommer
* 1 lime uitgeperst
* zoetstof

Schil de komkommer (bewaar een reepje van de schil in een afgesloten boterhamzakje), snijd hem in stukken en maal die fijn in de keukenmachine. Schep de puree in een zeef en vang het vocht op. Schenk het komkommersap in ijsblokvormpjes en zet 2 uur in de vriezer. Meng het limesap met de zoetstof en een 1/2 liter lauw water. Schenk de limelimonade in kleine glaasjes en doe de komkommerijsblokjes erbij. Snijd van de achtergehouden komkommerschil dunne reepjes en decoreer hiermee het glas.

_________________
opnieuw begonnen.... andere strijd, andere naam....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 12:39    
Vrouw Weeggegevens   Miffyyy
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 9-6-2009
Berichten: 10
Dieet: Dr. Cohen
Woonplaats: Hengelo


  Reageer met quote
Fantastische recepten, dames!
Hartelijk dank allemaal!

Kan ik gelukkig wat variatie aanbrengen in het inmiddels wat saai geworden maaltijdenrepertoire... Lach

Het appel-gebakje is hier ook favoriet, mijn beste alternatief voor chocolade tot nu toe... en dat was me toch een verslaving! Rollende ogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2009 1:21    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 6-11-2007
Berichten: 43842
Dieet: suikerbewust en vetarm
Woonplaats: Giessen


  Reageer met quote
met warm weer ook lekker om wraps van sla te maken
vullen met gerookte kipfilet,reepjes appel en een beetje selserijsalade(zelf maken)

potje zoetzure selderij uit laten lekken of zelf reepjes selderij even in kokende azijn zetten
vermengen met wat lightdressing

je kunt ze ook vullen met shoarmavlees van kip

_________________
Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2009 8:54    
Vrouw Weeggegevens   Meissie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-3-2009
Berichten: 3270
Dieet: Dr-Cohen


  Reageer met quote
ja, ik eet al maanden wraps van sla. Vooral met zelfgemaakte filet american en wat augurk..jammie, want 100gram is wel veel voor op 2 fjordjes vind ik, dus daarom lekker zo doen... Lach

_________________
opnieuw begonnen.... andere strijd, andere naam....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2009 9:07    
Vrouw Weeggegevens   lovelydove
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 371
Dieet: GBP
Woonplaats: kempen


  Reageer met quote
cohenproof konniginehapje

hier noemt het vol au vent;

fazantje koken in groentenbouillon, afkoelen, vet afpellen, dan het vlees pellen en in de koelkast zetten, een beetje van de gezeefde en ontvette bouillon bij houden. kipfilet (verse ) samen me het vlees van een kippebil (geen vel) in de blender, kruiden peper en zout een beetje olie een cracker mee vermalen en bolletjes rollen samen met fijn gesneden champignons effe opkoken in groentenbouillon met peper.
vlees afwegen een grote lepel van de gezeefde bouillon bij doen en eventueel binden met tweede gemalen cracker.
vergeet niet de champignons te wegen.

_________________
het zal me lukken!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 13:34    
Vrouw Weeggegevens   Animootje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-5-2009
Berichten: 3511
Dieet: Dr. Cohen
Woonplaats: Noord-Holland


  Reageer met quote
Hier nog een makkelijk soepje:
Benodigdheden champignonroerbakmix, tartaartje of een biefstukworstje, veg. bouillion en bruchettakruiden
Kantje water opzetten, groenten en bouillion toevoegen, van het gekruide tartaartje/ of worstje (die heeft geen kruiden meer nodig) balletjes draaien, als de soep kookt balletjes toevoegen.
Je kan nog een fjordje toevoegen en eventueel nog ietsje water als je de soep te dik vindt

_________________
Groetjes Animmootje


Groetjes, Animootje
Opnieuw een start met Cohen of......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 18 jul 2009 18:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 7 van 9