Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Dr. Cohen recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Cohen: Vera's eetdagboek (tijdens haar afvalperiode)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-5-2008
Berichten: 1877
Dieet: Cohen
Woonplaats: Beekbergen (gemeente Apeldoorn)


  Reageer met quote
Gewicht vandaag was 55.9kg (min 2 ons)

Let op voor de evt lezers, dit is het stabilisatieprogramma, waarin geleidelijk aan wordt toegevoegd, ik hoef dus niet meer af te vallen, mijn doel is nu gelijk blijven tussen 55-58 kg.

Vandaag mag ik toevoegen:
Hetzelfde als gisteren + 1 koekje + boter op brood



Ontbijt:
200 ml yoghurt
140 gram aardbeien
1 cracker

Lunch:
2 boterhammen met boter met 60 gram pekelvlees
en 40 gram lever
Soep van 140 gram tomaat en gepureerd met
30 gram philadlphia light.
2 pruimen

Diner:
160 gram gegrilde zalm
200 gram gewokte groente zoals courgette/tomaat/kruiden
2 pruimen

Tussendoor:
1 koekje smullen
1 cracker mayo light

Dranken:
1,2 liter water
0,5 liter thee
2 light drankjes
3 koffie

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 0:37    
Vrouw Weeggegevens   Pommetje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 12-3-2008
Berichten: 2226
Dieet: Low-carb
Woonplaats: Breda


  Reageer met quote
Ik denk dat dat de juiste manier is, blijven eten zoals je nu doet en iets toevoegen als blijkt dat het goed blijft gaan. Dat vind ik altijd het moeilijkst van dieeten. Ik weet zeker dat het zo werkt, als je het zo doet, komt het er niet meer bij. Dan went je lichaam daaraan.

You go girl!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 16:14    
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-5-2008
Berichten: 1877
Dieet: Cohen
Woonplaats: Beekbergen (gemeente Apeldoorn)


  Reageer met quote
Gewicht vandaag was 55.9kg (zelfde als gisteren)

Let op voor de evt lezers, dit is het stabilisatieprogramma, waarin geleidelijk aan wordt toegevoegd, ik hoef dus niet meer af te vallen, mijn doel is nu gelijk blijven tussen 55-58 kg.

Vandaag mag ik toevoegen:
Hetzelfde als gisteren + een glas wijn

Ontbijt:
(ik had deze keer lunch en ontbijt omgewisseld omdat ik met mijn moeder naar het ziekenhuis moest, een bakje yoghurt neem je nogal makkelijk mee)
tomatensoep van 100 gram tomaat
50 gram hute kase
1 cracker met 20 gram slankie
bakje gemengd fruit, zonder suiker van delmonte (125 gram)

Lunch:
meegenomen yoghurt met zelfgemaakte appelmoes van 1 appel en 2 crackers, gestampt er door. (met sesamzaadjes Erg blij )


Tussendoor:Piepklein stukje van mijn moeders gevulde koek
kaakje bij de thee

Diner:
Bij de griek:
vleeschotel van gegrild vlees met salade zonder dressing.

Het glas wijn wat ik had besteld smaakte helemaal niet, heb alleen 2 kleine slokjes genomen.
in plaats daarvan een metaxa genomen (grieks cognacje) bij de koffie.

En als klap op de vuurpijl om de stabilisatieperiode dan ook maar goed af te sluiten:



Een kinderijsje, werd gebracht met vuurwerk en al.
Heb er 1 bolletje van afgesnoept, de rest (slagroom, koekje en nog een bolletje) heeft mijn man opgegeten.


[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn248/bingethinker_bucket/the_end.jpg[/img]



Morgen sta ik op "eigen benen" zoals dat heet in Cohen termen.
Ik blijf de basis volgen met wat toevoegingen er bij, de juiste mix/balans moet ik nog vinden.........................................

Ik zal hiervan een nieuw eetdagboek aanmaken:

"Vera in balans na Cohen"

https://www.weegclub.nl/forum/vera-in-balans-na-cohen-t9851.html

Laatst aangepast door Vera op zo 21 sep 2008 23:29, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 20 sep 2008 0:52    
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-5-2008
Berichten: 1877
Dieet: Cohen
Woonplaats: Beekbergen (gemeente Apeldoorn)


  Reageer met quote
Dag 3 van "op eigen benen"

De balans moet nog gevonden worden.
Vanmorgen woog ik 55.5 kg.
Elke dag gaat er gemiddeld nog een onsje af, terwijl ik alle toevoegingen neem die mogen.
Ik geniet er maar lekker van.

Voor het vervolg van dit dagboek kun je gaan naar:

https://www.weegclub.nl/forum/vera-in-balans-na-cohen-t9851.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 21 sep 2008 23:21    
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-5-2008
Berichten: 1877
Dieet: Cohen
Woonplaats: Beekbergen (gemeente Apeldoorn)


  Reageer met quote
Vanmorgen 3 ons er bij, gisteravond uit eten geweest, wel rustig aan gedaan, alleen een grillschotel met salade en een kinderijsje toe + een glas wijn genomen.

Vandaag alleen de basis genomen, met wel iets meer eiwit en groenten bij de lunch en diner en bij de koffie 's avonds 2 vijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 23:48    
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-5-2008
Berichten: 1877
Dieet: Cohen
Woonplaats: Beekbergen (gemeente Apeldoorn)


  Reageer met quote
Vanmorgen was ik precies op mijn streefgewicht van 55.0 kg

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 0:24    
Vrouw Weeggegevens   SuuskeM
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 27-10-2008
Berichten: 6
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Maastricht


  Reageer met quote
Hoi Vera,
Super dat het zo goed bevallen is... Ik heb met veel belangstelling een door je dagboekje gebladerd... ziet er heeeeeel anders uit dan een weekje Sonja B-en...
Echter 1 vraag: het moment dat je stabilisatieperiode begint... is dat als je je streefgewicht hebt bereikt en mag je vanaf dát moment dingen toevoegen????

Groetjes,
Suus

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2008 11:55    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 6-11-2007
Berichten: 43842
Dieet: suikerbewust en vetarm
Woonplaats: Giessen


  Reageer met quote
SuuskeM schreef:
Hoi Vera,
Super dat het zo goed bevallen is... Ik heb met veel belangstelling een door je dagboekje gebladerd... ziet er heeeeeel anders uit dan een weekje Sonja B-en...
Echter 1 vraag: het moment dat je stabilisatieperiode begint... is dat als je je streefgewicht hebt bereikt en mag je vanaf dát moment dingen toevoegen????

Groetjes,
Suus


stabiliseren (HV)doe je als je 2 kilo boven je streef bent,tijdens de HV val je nog ongeveer 2 kilo af,in de loop van de tijd kom je ook weer een paar kilo aan dus je kunt ook precies op je streef beginnen,kwestie van keuze maken

_________________
Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2008 12:18    
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-5-2008
Berichten: 1877
Dieet: Cohen
Woonplaats: Beekbergen (gemeente Apeldoorn)


  Reageer met quote
SuuskeM schreef:
Hoi Vera,
Super dat het zo goed bevallen is... Ik heb met veel belangstelling een door je dagboekje gebladerd... ziet er heeeeeel anders uit dan een weekje Sonja B-en...
Echter 1 vraag: het moment dat je stabilisatieperiode begint... is dat als je je streefgewicht hebt bereikt en mag je vanaf dát moment dingen toevoegen????

Groetjes,
Suus


Hallo Suuske,
Zoals Dinie al aangeeft, begin je met de hervoeding/stabilisatie wanneer je 2 kg van je streef verwijderd bent, omdat je tijdens die 18 dagen durende periode gemiddeld nog zo'n 2 kg afvalt, dan kom je precies op je streefgewicht uit, uiteindelijk. Zelf heb ik nu, na ruim 2 maanden om mijn streefgewicht te zijn, geen enkele moeite om dit gewicht te behouden, er komt niets meer bij.

Je mag al dingen toevoegen vanaf de 1e dag van je stabilisatieperiode, steeds een beetje meer eiwitten bv en groenten, dan wat meer fruit uit een andere lijst, evt melk, brood paste e.d. maar zeer beperkt in het begin. Uiteindelijk kan je weer wat snoepen (kijk maar in mijn dagboek "Vera in Balans na Cohen"
De stabilisatie is cruciaal voor het op je gewicht blijven na je dieet, anders ga je in de jojofase zoals bij alle andere dieten. Wel is het belangrijk dat je minstens 10 a 12 weken de basis van Cohen gedaan hebt.

Groetjes,
Vera
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2008 0:24    
Vrouw Weeggegevens   Pommetje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 12-3-2008
Berichten: 2226
Dieet: Low-carb
Woonplaats: Breda


  Reageer met quote
Hoi Vera,

Leuk dat je er weer bent, heb je een leuke vakantie gehad? Vast wel en is de schade beperkt gebleven???

Ik ben inmiddels ruim onder mijn streefgewicht en dat wil ik graag zo houden. Merk wel dat ik wat meer moet gaan eten, want ik blijf afvallen.

Fijne dag vandaag!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2008 15:03    
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Volgende
Pagina 16 van 17