Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
Dit is een recept voor een gezond en lekker tussendoortje. Het handige van dit recept is dat je geen keukenmachine nodig hebt, met een kom, snijplank en mes ben je er al.
De noten, zaden en het gedroogde fruit kun je kopen bij en natuurvoedingszaak, de andere ingrediënten gewoon in de supermarkt.
Slechts 10 minuten bereidingstijd en je kunt het een paar dagen bewaren in de koelkast of invriezen.
Ingrediënten voor 8 porties:
1 grote rijpe banaan
2 eieren
70 gr geraspte kokos
100 gr mix zaden en noten (ik gebruikte pompoenpitten en walnoten
125 gr gedroogd fruit (ik gebruikte abrikozen en cranberry??s
snufje zout
snufje kaneel
Recept:
Verwarm de oven voor op 180ºC. Prak de banaan tot moes in een mengkom. Breek hier de eieren bij en meng goed door elkaar. Doe de kokos er bij. Hak de noten en zaden fijn en roer er door. Hak het gedroogd fruit ook klein en doe dit samen met het zout en het kaneel in de mengkom en roer goed door.
Werkbeschrijving:
Doe bakpapier in een cakeblik. Stort hier het mengsel in en verdeel. Druk aan zodat er geen lucht meer in zit. Bak dit in 30 minuten gaar. Haal uit de oven en laat 10 minuten koelen. Til het dan uit het bakblik en leg het op een rooster. Laat het daarop helemaal afkoelen. Snijd in repen en klaar!
Tip voor de liefhebber: ook lekker met stukjes chocolade er door.
Gemaakt en lèkker dat het was!
Ik heb er ook nog wat lijnzaad en amandelen doorgedaan.
Komende week nog een keer maken, maar dan dubbele hoeveelheid want de kinderen vonden het ook heerlijk en geloofden niet direct dat er geen suiker doorzat, genieten!!