Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Paleo recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



simpele mueslireep zonder graan

Auteur Bericht
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 62914
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Dit is een recept voor een gezond en lekker tussendoortje. Het handige van dit recept is dat je geen keukenmachine nodig hebt, met een kom, snijplank en mes ben je er al.

De noten, zaden en het gedroogde fruit kun je kopen bij en natuurvoedingszaak, de andere ingrediënten gewoon in de supermarkt.
Slechts 10 minuten bereidingstijd en je kunt het een paar dagen bewaren in de koelkast of invriezen.

Ingrediënten voor 8 porties:
1 grote rijpe banaan
2 eieren
70 gr geraspte kokos
100 gr mix zaden en noten (ik gebruikte pompoenpitten en walnoten
125 gr gedroogd fruit (ik gebruikte abrikozen en cranberry??s
snufje zout
snufje kaneel

Recept:
Verwarm de oven voor op 180ºC. Prak de banaan tot moes in een mengkom. Breek hier de eieren bij en meng goed door elkaar. Doe de kokos er bij. Hak de noten en zaden fijn en roer er door. Hak het gedroogd fruit ook klein en doe dit samen met het zout en het kaneel in de mengkom en roer goed door.

Werkbeschrijving:
Doe bakpapier in een cakeblik. Stort hier het mengsel in en verdeel. Druk aan zodat er geen lucht meer in zit. Bak dit in 30 minuten gaar. Haal uit de oven en laat 10 minuten koelen. Til het dan uit het bakblik en leg het op een rooster. Laat het daarop helemaal afkoelen. Snijd in repen en klaar!

Tip voor de liefhebber: ook lekker met stukjes chocolade er door.

Bron: kiwi enzo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2014 20:18    
Vrouw Weeggegevens   NinaM
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-3-2014
Berichten: 8057
Dieet: Low carb


  Reageer met quote
Mooi recept. Deze gaat ook op mijn kook- en baklijstje. Voor onderweg lijken deze zelfgebakken reepjes me ideaal.

Kaatje, ken je het YouTube kanaal van Happy Healthy Vegan? Staan ook hele mooie recepten op. Groenten, fruit en noten als basis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2014 20:33    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 62914
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Nee, dankjewel voor de tip! Erg blij Ik zal hem meteen bij de links in de sticky zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2014 20:41    
Vrouw Weeggegevens   foodlover
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 1963
Dieet: Gezond eten met minder KH


  Reageer met quote
Gemaakt en lèkker dat het was!
Ik heb er ook nog wat lijnzaad en amandelen doorgedaan.
Komende week nog een keer maken, maar dan dubbele hoeveelheid want de kinderen vonden het ook heerlijk en geloofden niet direct dat er geen suiker doorzat, genieten!!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015 11:38    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1