Auteur |
Bericht |
Ellen Beheerder
Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 54467 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Kaneelmuffins 1ste fase
Ingredienten :
3 eieren
zoetstof
kaneel
cottage cheese
Bereiding :
Voeg de ingredienten bij elkaar, mix ze met een garde, mixer of in een keukenmachine.
Vul de muffinvorm. Zet het vervolgens in een voorverwarmde oven, ong. 190-200 graden Celsius; ong. 25-30 minuten laten bakken, totdat de binnenkant droog is (met een vork controleren evt.) |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 28 aug 2006 14:25 |
|
|
|
|
Carla Weegclubfan voor het leven
|
|
deze ga ik zeker een keertje proberen, lijkt me echt zalig.
groetjes carla_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 03 sep 2006 15:59 |
|
|
Sencha Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
|
|
hoi,
heb ze ondertussen gemaakt....ben alleen niet zeker van de hoeveelheid cottage cheese ivt de eieren. Moet het echt een hele dikke brei zijn eer dat je ze in de vormpjes doet of moet het eerder vloeibaar blijven?
Als ik op de muffins duw, hoor ik dat ze volgens mij nog wat vochtig zijn? (= "soppig" geluid ;0)) Dus te weinig cottage cheese gebruikt misschien waardoor deze te nat blijven?....heb ze nu op 45 min in de oven gehad op 200 graden, echter na 30 minuten wat lager gezet daar ze anders te bruin werden.....doe ik iets verkeerds? |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 24 sep 2006 22:48 |
|
|
Ellen Beheerder
Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 54467 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Als ze te nat blijven dan zou ik de kaas minderen ,want de eieren zijn echt in 25 min gaar. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 25 sep 2006 7:33 |
|
|
|
|
Twompie Weegclubfan voor het leven
|
|
ja Ellen, maar hoeveel cottage cheese? 1 heel bakje? 2 eetlepels? 3 eieren is best veel vocht, dus hoeveel aan kaas moet je dan bijmengen? |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 25 sep 2006 19:53 |
|
|
Ellen Beheerder
|
|
ja erg ben ik he,ik weeg nooit kijk naar het beslag en denk zo is het goed |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 25 sep 2006 20:56 |
|
|
dirndl Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 24-11-2009 Berichten: 198 Dieet: Gezond eten Woonplaats: Brixen im Thale
|
|
Deze heb ik geprobeerd en ze zijn lekker. Wel jammer dat de cottage cheese naar beneden zakt, dus de volgende keer zal ik die eerst maar eens fijnmalen in de keukenmachine.
Ze lijken me ook erg lekker met speculaaskruiden, of misschien gaat het ook wel met vanille proteinepoeder, maar dat heb ik net pas gekocht en moet er nog mee experimenteren.
LG, Dirndl_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 28 nov 2009 10:17 |
|
|
|
|
melkmeisje Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 12-7-2009 Berichten: 420 Dieet: Dr Frank (low-carb) Woonplaats: Nijkerk
|
|
Kan iemand mij vertellen hoeveel er precies van de cootagechees in moet? 1 eetlepel, 2.... of meer?
En als ik stavia wil gebruiken als zoetstof, hoeveel druppels dan ongeveer?
Heb al met wat andere recepten geexperimenteerd maar ik heb er gewoon geen gevoel voor
Alvast bedankt? |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 07 mrt 2010 14:18 |
|
|
essie79 Ik blijf hier bij de weegclub
|
|
het lijkt me heerlijk, maar inderdaad hoeveel cottage cheese gaat hierin ? Dan nog even uitrekenen hoeveel koolhydraten per cakje , maar veel zal dat niet zijn in ieder geval.
Lijkt me een heerlijk tussendoortje |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 08 mei 2010 20:48 |
|
|
|
|