| Auteur |
Bericht |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 55911 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Frisse salade met ananas
Keuken: Nederlands
Moment: Diner, bijgerecht
Gerecht: Salade
Aantal personen: Geschikt voor 4 personen
Energiewaarde: 43 kcal per persoon
Ingrediënten
20 druiven
100 gram rettich
1 blikje (klein) ananas
10 radijsjes
1 komkommer
1 winterwortel
Bereidingswijze
Rauwkost hawaï: snijd de komkommer, wortel en rettich in julienne (heel dunne) sliertjes (met rasp of keukenmachine). Snijd de radijsjes in plakjes en de ananas in blokjes. Doe alles bij elkaar en je rauwkost is klaar!
Als dressing eventueel wat azijn mengen met water en een héél klein beetje zoetstof. Maar ook zonder dressing is dit lekker om te eten.
Bron:AD afslankservice
Laatst aangepast door Ellen op zo 06 jul 2008 9:33, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 06 jul 2008 7:17 |
|
 |
Margreet Mega Weegclubfan

Geregistreerd op: 15-2-2008 Berichten: 902 Dieet: Meer bewegen, gezonde tussendoortjes, kleinere porties
|
|
Dat ziet er lekker uit Ellen!_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 06 jul 2008 7:23 |
|
 |
Marie Belle Ik wil afvallen bij de weegclub

Geregistreerd op: 26-7-2008 Berichten: 1 Dieet: Weight wachers Woonplaats: Maldegem belgie
|
|
Hoi, Ellen
Dit lekker fris sla'tje ziet er lekker uit.
Juist weet ik niet precies wat rettisch is, En raak ik daar makkelijk aan in de winkel.
Vele groetjes Laura |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 26 jul 2008 17:56 |
|
 |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 55911 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Rauwe rettich geeft een lekkere ??bite?? aan roerbakschotels of salades. Omdat ze een hoog vocht gehalte hebben, kunnen ze minder lang bewaard dan andere wortelvormige groenten. Dus, koop alleen de hoeveelheid die je direct nodig hebt en pak het goed in in plasticfolie en bewaar het in de groentela van de koelkast. Als je de rettich koopt moet hij zo stevig zijn als een wortel. Koop niet te grote, want deze zijn vaak uitgedroogd en sponzig van textuur van binnen.
Rettich is nog niet zo lang geleden door de mensen uit het westen ontdekt. Deze zoete, witte en lange Aziatische radijs is een neef van onze tuinradijsjes. Hij heeft een zachte smaak en je kunt er heerlijke chips van snijden! Serveren met een lekkere dipsaus, en natuurlijk bevat dit dan veel minder calorieën dan onze gefrituurde aardappelchips |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 26 jul 2008 18:07 |
|
 |
niisRIOT Gast
|
|
dat zal ik eens proberen, het klinkt lekker
maar moet die rettich er echt bij? want die ziet er niet zo lekker uit
of kan er een gewone wortel bij? |
|
| Naar boven |
| |
Geplaatst: zo 03 mei 2009 9:21 |
|
 |
Ellen Beheerder

|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 03 mei 2009 9:29 |
|
 |
|