Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Lowcarb: prima brood

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: LOW-CARB

Reageer met quote
Bij Blokker mijn tweede bakmachine gekocht 39 euro een prima ding dan kan de ander een Inventum in de caravan blijven.Na veel experimenteren net als zovelen ben ik uitgekomen op het volgende recept :
8 eieren,
1 bakje roomkaas,
3 maatschepjes colon rein
15 gram bakpoeder of natr. bicarbonaat maar dan minder(3 theelepels bakpoeder =1 theelepel zuiveringszout of natr. bicarbonaat)
16 eetlepels gemalen lijnzaad,
8 eetlepels proteinepoeder(kan ook zonder)of minder
8 eetlepels olie kan ook gekruide olie
wat bouillonpoeder
en voor hartig brood wat kruiden en gemalen kaas naar keuze
en voor zoet brood: zoetstof en koekkruiden.

Zelf mix ik het van te voren en haal de vin uit de machine dan op programma 7 gistvrij in de Inventum of programma Quick 4 van de Blokkermachine. Als er geinteresseerden zijn heb ik nog meer recepten afleidend hiervan. Wacht dus even de reacties af. vr. groeten van Wil (mixer)

Laatst aangepast door Wil-Sophie op zo 04 apr 2004 19:05, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2004 23:09    
Vrouw Weeggegevens   klavertje4

Dieet: Atkins

Reageer met quote
ziet er goed uit. Is het ook lekker?
Ik ga toch maar eens een brood bakken. Moet je het mixen m Lachen Lachen et de deeghaken??

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2004 23:34    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie

Dieet: LOW-CARB

Reageer met quote
Je kunt het gewoon met de kloppers mixen maar met de deeghaken kan ook. De vin haal ik eruit omdat hij een gat in het brood veroorzaakt en vaak zit hij ook los in het brood. Het is erg lekker en als je uit inductie bent kun je er bruschetta mix(xenos) en provencaalse kruiden en olijven door doen b.v. En zoet met iets minders lijnzaad en een scheut room is het een lekkere plak cake bij de koffie of thee. Het ziet eruit als een dikke brinta pap, na het mixen. gr. mixer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2004 8:06    
Vrouw Weeggegevens   Ines

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Heb je brood gebakken en het is een prachtig broodje geworden, toevallig heb ik dezelfde broodbakmachine als jij, dus de keuze van het programma was een makkie.
En je weet het hoe meer recepten hoe liever.

Groetjes
Ines
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2004 19:18    
Vrouw   Noekiepoe
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Kun je dit brood ook bakken als je geen machine hebt ? Iemand misschien tips ?

Alvast bedankt !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2004 22:35    
Vrouw Weeggegevens   Carla

Dieet: Cohen

Reageer met quote
hallo ik ga het morgen gelijk proberen dat brood. ik had dat andere geprobeerd maar het ging moeilijk en vond het niet lekker smaakte erg naar proteinepoeder en sojameel, hoop dat dit lekker is ,laat het je wel weten en meer recepten graag. groetjes carla
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 mrt 2004 16:56    
Vrouw Weeggegevens   Carla

Dieet: Cohen

Reageer met quote
nog een vraagje, bakje roomkaas, welke en hoeveel gram want ik zie over al verschillende. groetjes carla
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 mrt 2004 16:57    
Vrouw   Nyn
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Noekie,

Ik heb hem net gebakken, zonder proteinepoeder want dat vind ik echt niet lekker.
Ik heb het beslag gewoon in een ingevette cake vorm gedaan en 45 minuten op 175 graden, even met een sate stokje er in prikken en als die droog er uit komt is dan is ie gaar.
Ik heb hem wel geod af laten koelen voor ik hem uit het blik heb gehaald, want anders blijft de helft zitten.
Nou succes ermee, ik vond het erg lekker.

Groetjes Nyn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 mrt 2004 17:14    
Vrouw   Noekiepoe
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Nyn,
Lijkt het een beetje op '?©cht' brood ? Ben namelijk op zoek naar iets wat ik mee kan nemen als nood-voer aanstaande woensdag.... en als het een beetje naar brood smaakt en het er misschien een beetje op lijkt, dan zou het helemaal geweldig zijn.

Straks nog even olie halen en dan ga ik er ook aan beginnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: vr 26 mrt 2004 17:20    
Vrouw Weeggegevens   Ines

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Het smaakt naar donkerbruinbrood en zo ziet het er ook uit, het is echt heel lekker.

Groetjes
Ines
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 mrt 2004 19:13    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 1 van 9