| Auteur |
Bericht |
Wil-Sophie Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 1-3-2004 Berichten: 2929 Dieet: LOW-CARB Woonplaats: Urk
|
|
Bij Blokker mijn tweede bakmachine gekocht 39 euro een prima ding dan kan de ander een Inventum in de caravan blijven.Na veel experimenteren net als zovelen ben ik uitgekomen op het volgende recept :
8 eieren,
1 bakje roomkaas,
3 maatschepjes colon rein
15 gram bakpoeder of natr. bicarbonaat maar dan minder(3 theelepels bakpoeder =1 theelepel zuiveringszout of natr. bicarbonaat)
16 eetlepels gemalen lijnzaad,
8 eetlepels proteinepoeder(kan ook zonder)of minder
8 eetlepels olie kan ook gekruide olie
wat bouillonpoeder
en voor hartig brood wat kruiden en gemalen kaas naar keuze
en voor zoet brood: zoetstof en koekkruiden.
Zelf mix ik het van te voren en haal de vin uit de machine dan op programma 7 gistvrij in de Inventum of programma Quick 4 van de Blokkermachine. Als er geinteresseerden zijn heb ik nog meer recepten afleidend hiervan. Wacht dus even de reacties af. vr. groeten van Wil (mixer)
Laatst aangepast door Wil-Sophie op zo 04 apr 2004 19:05, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 24 mrt 2004 23:09 |
|
 |
klavertje4 Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 8-2-2004 Berichten: 2652 Dieet: Atkins Woonplaats: Geleen
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 24 mrt 2004 23:34 |
|
 |
Wil-Sophie Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 1-3-2004 Berichten: 2929 Dieet: LOW-CARB Woonplaats: Urk
|
|
| Je kunt het gewoon met de kloppers mixen maar met de deeghaken kan ook. De vin haal ik eruit omdat hij een gat in het brood veroorzaakt en vaak zit hij ook los in het brood. Het is erg lekker en als je uit inductie bent kun je er bruschetta mix(xenos) en provencaalse kruiden en olijven door doen b.v. En zoet met iets minders lijnzaad en een scheut room is het een lekkere plak cake bij de koffie of thee. Het ziet eruit als een dikke brinta pap, na het mixen. gr. mixer |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 25 mrt 2004 8:06 |
|
 |
Ines Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 12220 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Alphen aan de Rijn
|
|
Heb je brood gebakken en het is een prachtig broodje geworden, toevallig heb ik dezelfde broodbakmachine als jij, dus de keuze van het programma was een makkie.
En je weet het hoe meer recepten hoe liever.
Groetjes
Ines |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 25 mrt 2004 19:18 |
|
 |
Noekiepoe Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 1-3-2004 Berichten: 134 Dieet: Atkins Woonplaats: Nijmegen
|
|
Kun je dit brood ook bakken als je geen machine hebt ? Iemand misschien tips ?
Alvast bedankt ! |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: do 25 mrt 2004 22:35 |
|
 |
Carla Weegclubfan voor het leven

|
|
| hallo ik ga het morgen gelijk proberen dat brood. ik had dat andere geprobeerd maar het ging moeilijk en vond het niet lekker smaakte erg naar proteinepoeder en sojameel, hoop dat dit lekker is ,laat het je wel weten en meer recepten graag. groetjes carla |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 26 mrt 2004 16:56 |
|
 |
Carla Weegclubfan voor het leven

|
|
| nog een vraagje, bakje roomkaas, welke en hoeveel gram want ik zie over al verschillende. groetjes carla |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 26 mrt 2004 16:57 |
|
 |
Nyn Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 10-2-2004 Berichten: 190 Dieet: Atkins Woonplaats: Hurdegaryp *Dieet Atkins*
|
|
Hoi Noekie,
Ik heb hem net gebakken, zonder proteinepoeder want dat vind ik echt niet lekker.
Ik heb het beslag gewoon in een ingevette cake vorm gedaan en 45 minuten op 175 graden, even met een sate stokje er in prikken en als die droog er uit komt is dan is ie gaar.
Ik heb hem wel geod af laten koelen voor ik hem uit het blik heb gehaald, want anders blijft de helft zitten.
Nou succes ermee, ik vond het erg lekker.
Groetjes Nyn |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 26 mrt 2004 17:14 |
|
 |
Noekiepoe Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 1-3-2004 Berichten: 134 Dieet: Atkins Woonplaats: Nijmegen
|
|
Hoi Nyn,
Lijkt het een beetje op '?©cht' brood ? Ben namelijk op zoek naar iets wat ik mee kan nemen als nood-voer aanstaande woensdag.... en als het een beetje naar brood smaakt en het er misschien een beetje op lijkt, dan zou het helemaal geweldig zijn.
Straks nog even olie halen en dan ga ik er ook aan beginnen. |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: vr 26 mrt 2004 17:20 |
|
 |
Ines Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 12220 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Alphen aan de Rijn
|
|
Het smaakt naar donkerbruinbrood en zo ziet het er ook uit, het is echt heel lekker.
Groetjes
Ines |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 26 mrt 2004 19:13 |
|
 |
|