| Auteur |
Bericht |
Wil-Sophie Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 1-3-2004 Berichten: 2929 Dieet: LOW-CARB Woonplaats: Urk
|
|
| Haverzemelen gevonden bij de drogist en glutenmeel kon ik bestellen bij de warme bakker en dat kan ik donderdag ophalen, weet nog niet hoe duur de haverzemelen waren 1.40 per 350 gram en ik heb wat bij tips gezet betr. zoetstofpoeder. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 13 sep 2004 14:06 |
|
 |

|
|
| Ik bedoel natuurlijk dat ik nog niet weet hoe duur de glutenpoeder is, het staat er wat onlogisch, en de tip over de zoetstof poeder is geen goede, want Marian 1 maakte me op het aantal kh attent en dat is wel heel erg schrikken,93 gr, hoezo suikervervanger denk ik dan?? |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 13 sep 2004 18:42 |
|
 |

|
|
Nog een paar opmerkingen uit het broodmachineboekje, die ik frappant vond:
Aan broodmeel wordt veelal ascorbinezuur (vit C) toegevoegd dit doet dienst als deegverbeteringsmiddel en zorgt voor grotere gaten in het broodkruim hetgeen door veel bakkers nagestreefd wordt.
Gist heeft geen zoetmiddel nodig om te kunnen rijzen (het meel doet immers dienst als voedingsmiddel ) maar het rijzingsproces wordt er wel degelijk door versneld
zout tempert het rijzingsproces, ongezouten deeg rijst sneller. gr.Mixer |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 21 sep 2004 16:23 |
|
 |
Jose Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
| Mixer schreef: |
zout tempert het rijzingsproces, ongezouten deeg rijst sneller. gr.Mixer |
Alleen zit er aan ongezouten brood kraak nog smaak, en het droogt veel sneller uit |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: di 21 sep 2004 17:00 |
|
 |

|
|
Klopt zoutloos brood is echt niet lekker,
Jos?©, bovenstaand recept van Magda (althans zij heeft het van iemand overgenomen) staat bakpoeder en gist, lijkt me ook overbodig maar verder lijkt het op "mijn" recept, ik heb het hier ook van overgenomen en van een recept op het atkinsforum en dat heb ik in elkaar geschoven, en 1 zakje gist omdat "mijn" hoeveelheden precies 500 gram bevatten en daarvoor is 1 zakje voldoende, lijkt mij, gr.Mixer |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 22 sep 2004 9:33 |
|
 |
|