Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Lowcarb: brood voor de broodbakmachine of oven

Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: LOW-CARB

Reageer met quote
Haverzemelen gevonden bij de drogist en glutenmeel kon ik bestellen bij de warme bakker en dat kan ik donderdag ophalen, weet nog niet hoe duur de haverzemelen waren 1.40 per 350 gram en ik heb wat bij tips gezet betr. zoetstofpoeder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2004 14:06    

Reageer met quote
Ik bedoel natuurlijk dat ik nog niet weet hoe duur de glutenpoeder is, het staat er wat onlogisch, en de tip over de zoetstof poeder is geen goede, want Marian 1 maakte me op het aantal kh attent en dat is wel heel erg schrikken,93 gr, hoezo suikervervanger denk ik dan??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2004 18:42    

Reageer met quote
Nog een paar opmerkingen uit het broodmachineboekje, die ik frappant vond:
Aan broodmeel wordt veelal ascorbinezuur (vit C) toegevoegd dit doet dienst als deegverbeteringsmiddel en zorgt voor grotere gaten in het broodkruim hetgeen door veel bakkers nagestreefd wordt.

Gist heeft geen zoetmiddel nodig om te kunnen rijzen (het meel doet immers dienst als voedingsmiddel ) maar het rijzingsproces wordt er wel degelijk door versneld

zout tempert het rijzingsproces, ongezouten deeg rijst sneller. gr.Mixer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 sep 2004 16:23    
Vrouw Weeggegevens   Jose
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Cambridge Dieet

Reageer met quote
Mixer schreef:

zout tempert het rijzingsproces, ongezouten deeg rijst sneller. gr.Mixer

Alleen zit er aan ongezouten brood kraak nog smaak, en het droogt veel sneller uit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: di 21 sep 2004 17:00    

Reageer met quote
Klopt zoutloos brood is echt niet lekker,
Jos?©, bovenstaand recept van Magda (althans zij heeft het van iemand overgenomen) staat bakpoeder en gist, lijkt me ook overbodig maar verder lijkt het op "mijn" recept, ik heb het hier ook van overgenomen en van een recept op het atkinsforum en dat heb ik in elkaar geschoven, en 1 zakje gist omdat "mijn" hoeveelheden precies 500 gram bevatten en daarvoor is 1 zakje voldoende, lijkt mij, gr.Mixer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2004 9:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2