| Auteur |
Bericht |
an78 Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 7-9-2011 Berichten: 493 Dieet: gastric bypass Woonplaats: Deventer
|
|
ik heb ze net gemaakt en met zeggen niet echt gelukt
Ze zijn een beetje klef geworden.
iemand tips? |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 11 okt 2011 19:22 |
|
 |
yvonne-the-lady Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 11-1-2010 Berichten: 3685 Dieet: E.G.A Woonplaats: Groesbeek
|
|
| an78 schreef: | ik heb ze net gemaakt en met zeggen niet echt gelukt
Ze zijn een beetje klef geworden.
iemand tips? |
Wat minder vocht gebruiken of iets langer in de oven. Anders de tip met spa rood. Schijnt ook erg lekker te zijn maar dat heb ik nog niet gedaan._________________
Doel: 103,5 kg op 11 feb 2024 |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 11 okt 2011 22:19 |
|
 |
Mamdarijn Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 26-6-2011 Berichten: 20796 Dieet: E.G.A met minder koolhydraten
|
|
Dit heb ik ook vaak gehad met de muffins en koeken die ik volgens EGA bak.. we missen het ei voor de luchtigheid.. Dus het is even wennen aan de structuur die anders voelt dan we gewend zijn.. maar er komt een moment dat je het wiel hebt uitgevonden.. Een paar dagen na het bakken worden ze vaak lekkerder, en als je ze invriest worden ze vaak ook lekkerder (na het ontdooien dan..)
Deze tip heb ik nog voor je (bij toeval ontdekt en heel effectief!)
Bakken met bakpoeder
Maak de thee warm, roer de honing en de kruiden erdoor, dan het bakpoeder erdoor met een garde en klop het schuimig (ongeveer 5 minuten kloppen), voeg dan de bloem al roerend toe. Laat het deeg een half uur-drie kwartier rijzen.
En een andere leuke ontdekking:
Geraspte wortel en appel in de muffin (halve vorm vullen met dit mengsel en kaneel, twee eetlepels deeg erbovenop.. mmmmm uffins_________________ Gezond eten & afvallen.. Ik pak die kans!
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 12 okt 2011 23:42 |
|
 |
an78 Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 7-9-2011 Berichten: 493 Dieet: gastric bypass Woonplaats: Deventer
|
|
ik had al spa rood gebruikt maar de laatste 2 tips zal ik nog eens proberen.
Ik moet zeggen ik doe al 1 jaar aan ega maar de kruidkoek vind ik best lekker en het is niet de structuur die me tegenstaat mar dat het klef was net of ik alleen deeg had.
ik doe het gewoon nog es en dan met de tips.
thnx |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 13 okt 2011 20:02 |
|
 |
Cola-light Ik blijf hier bij de weegclub

|
|
Ik heb ze ook gemaakt, heb er ook nog wat citroensap en rasp aan toegevoegd.
En wat bakingsoda, voor luchtigheid.
En ik heb meer appel gebruikt, 3 appels, die reken ik per muffin als halve vrucht. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 23 okt 2012 14:16 |
|
 |
Mamdarijn Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 26-6-2011 Berichten: 20796 Dieet: E.G.A met minder koolhydraten
|
|
Op het moment maak ik alle cakevarianten in een platte bakvorm. De koek die nu gebakken wordt is zo hoog als boterkoek (ongeveer) en ik snij ze in kleine stukken. De afgelopen drie koeken die ik bakte zijn daardoor super hapklaar en lekker!_________________ Gezond eten & afvallen.. Ik pak die kans!
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 23 okt 2012 15:37 |
|
 |
|