| Auteur |
Bericht |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 55906 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Het originele recept van het Atkins-dieetbrood.
Geschikt voor inductie
Ingredienten;
3 eieren
100 gram Cottage cheese
vloeibare zoetstof
Bereiding;
splits de eieren (doe dit heel zorgvuldig, er mag geen sliertje eigeel in het eiwit zitten) en meng het eigeel door de kaas en voeg er 5 druppels zoetstof bij.
Sla de eiwitten zo stijf als mogelijk (pieken moeten rechtop kunnen blijven staan)
Dan deze stijfgeslagen eiwitten door het eigeel/kaas-mengsel spatelen, niet te veel gaan roeren anders wordt het te dun en te vloeibaar.
Maak 6 bergjes van ongeveer 5 ?¡ 6 centimeter hoog op een ingevette bakplaat en zet het een uur te bakken in een voorverwarmde oven van 150 gr.
Laatst aangepast door Ellen op zo 10 mrt 2013 18:56, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 13 sep 2004 12:05 |
|
 |
Loesbiet Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

|
|
Hoi,
ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan, maar het brood is helemaal mislukt. Het was eigenlijk gewoon 1 ei wat uit de oven kwam.... heb je misschien tips? |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 03 dec 2007 12:34 |
|
 |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 55906 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Dat had ik in het begin ook een keer, bij mij kwam het omdat ik het eiwit niet stijf genoeg was en te veel kaas erdoor had gedaan, ook niet te veel gaan roeren anders wordt het te dun en te vloeibaar.
de bergjes beslag moeten echt blijven staan en niet inzakken |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 03 dec 2007 12:41 |
|
 |

|
|
hahahaha nou dan zal het daar wel aan gelegen hebben, want er waren absoluut geen bergjes, dus heb ik het maar in een bakblik gegoten. Gewoon nog maar een keer proberen
Kan je dit ook in de winkel kopen? |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 03 dec 2007 12:50 |
|
 |
Libby Weegclubfan voor het leven

|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 03 dec 2007 12:55 |
|
 |

|
|
Dank je wel voor de tip.
ik heb even gekeken, maar die broodmix heeft nog aardig wat KH, dus dat mag ik dan niet hebben toch. Ik ga het nog maar eens proberen te maken dan
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 03 dec 2007 13:02 |
|
 |

|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 03 dec 2007 19:35 |
|
 |

|
|
ik heb vanmiddag broodmix van atkins gekocht. Ik kon echt niet meer zonder brood. het zit nu in de oven, en ik hoop echt dat ie gelukt is!!!
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 03 dec 2007 21:23 |
|
 |

|
|
| loesbiet schreef: | ik heb vanmiddag broodmix van atkins gekocht. Ik kon echt niet meer zonder brood. het zit nu in de oven, en ik hoop echt dat ie gelukt is!!!
|
En? gelukt? |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 04 dec 2007 11:21 |
|
 |

|
|
Yes!! Hij is gelukt en het was heerlijk! Poeh zeg dat had ik even nodig. Kan je nagaan, ben pas 8 dagen bezig en ik had er zo een zin in. Ik werk ook nog eens op de bakkersafdeling in de supermarkt dus het was extra moeilijk. Maar dit is zeker een goede vervanging!!
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 04 dec 2007 12:26 |
|
 |
|