Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Grip op Koolhydraten recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Ontbijtjes

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Inara
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 9-6-2011
Berichten: 8
Dieet: Cohen
Woonplaats: Wetteren (belgië)


  Reageer met quote
Is receptje van P-10 dieet maar is ook hier als maaltijd te eten en vooral lekkerrrr!

45gr amandelmeel
2 eieren
3 of 4 eetlepels water
1 koffielepel kokosvezels (optioneel, ik doe het voor voldoende inname te hebben van vezels)

alles in blender mixen. ik bak daar 2 pannenkoekjes van en eet deze met roomboter of beetje kokosolie erop. Lekker en gemakkelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2011 19:59    
Vrouw Weeggegevens   Anita76
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 22-8-2011
Berichten: 558
Dieet: Yvonne Lemmers
Woonplaats: Twente


  Reageer met quote
3 eetl. slagroom
klontje boter
3 eetl. water
2 eetl. lijnzaad
1 theelepel cacao
1 minuut magnetron, even laten staan, dan wordt het wat dikker

Ik las dit bij de recepten. Als ontbijt. Ook gebruikt er iemand in dit lijnzaadpapje ipv slagroom, 1½ deciliter sojamelk (rood pak, 0,2 kh per dl) zoetstof met water, het komt op 2,5 kh..
Het is een Atkins ontbijt, maar misschien ook wel gokproof? Misschien geen cacao, maar stevia?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 sep 2011 18:59    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 62914
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Echte cacaopoeder bevat 10 gram kh per ons, want is ongezoet, dus een theelepel kan best.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 sep 2011 19:44    
Vrouw Weeggegevens   Jojo69
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-2-2004
Berichten: 68
Dieet: Grip op koolhydraten


  Reageer met quote
Lijnzaad'prutje':

- ca. 70 gr roomkaas (ik haal altijd bij de Aldi, 1/3 deel van het bakje gebruiken). Natuurlijk geen roomkaas met kruiden nemen!
- flinke eetlepel lijnzaad, liefst gebroken of fijngemalen
- 1 ei
- evt. paar druppels stevia (misschien lust je het ook zonder, kwestie van even proeven)

Goed door elkaar mengen en 1 minuut (als je het midden nog iets zacht wilt hebben) of een paar seconden langer (helemaal droog) in de magnetron op vol vermogen.
Lekker (vind ik) en vult erg goed. Je houdt het zeker vol tot de lunch.

Eet smakelijk!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2011 16:49    
Vrouw Weeggegevens   linda86
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-2-2012
Berichten: 91
Dieet: grip op koolhydraten
Woonplaats: liempde


  Reageer met quote
Anita76 schreef:
3 eetl. slagroom
klontje boter
3 eetl. water
2 eetl. lijnzaad
1 theelepel cacao
1 minuut magnetron, even laten staan, dan wordt het wat dikker

Ik las dit bij de recepten. Als ontbijt. Ook gebruikt er iemand in dit lijnzaadpapje ipv slagroom, 1½ deciliter sojamelk (rood pak, 0,2 kh per dl) zoetstof met water, het komt op 2,5 kh..
Het is een Atkins ontbijt, maar misschien ook wel gokproof? Misschien geen cacao, maar stevia?


hallo,
heb het vanmorgen gemaakt, maar variant sojamelk maar vindt het erg dun blijven is dat de bedoeling....
gr linda

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2012 21:05    
Vrouw Weeggegevens   klontersoep
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-8-2011
Berichten: 926
Dieet: koolhydraatarm
Woonplaats: Leiden


  Reageer met quote
Ik heb de kookboeken van Yvon lemmers. Mijn magnetron werkt niet zo best van mijn combi, maar de oven wel. Heeft iemand ervaring met de crackers die zijn in de magnetron doet in de oven? Wat voor greden doe je ? en hoelang? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

_________________

Dagboek Soepieee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 apr 2012 10:40    
Vrouw Weeggegevens   arvita
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 6-7-2012
Berichten: 25
Dieet: Atkins


  Reageer met quote
Hallo, lijnzaadpap te dun? Heb je de lijnzaad wel gemalen? Ik maak hem zelf (Atkins) met 3 eetl. gemalen lijnzaad, klontje boter, 3 eetl. room en 100 ml. water, 1 minuut op vol vermogen, even laten staan, wel roeren, en dan is ie zeker dik genoeg hoor!

Groetjes, Anita

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 jul 2012 7:53    
Vrouw Weeggegevens   Tusele
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 14-12-2013
Berichten: 4427
Dieet: Cure4life


  Reageer met quote
oh het is dus met gemalen lijnzaad..had het vanochtend met heel lijnzaad gemaakt en dan de versie met slagroom. Vond het erg slijmerig. Toen ik het verdund had met wat water was het beter te doen.

_________________
Sinds mid juni 2020 overgestapt van GOK naar Cure4life dus ik eet wat meer oranje koolhydraten en meer fruit!

dagboek Tusele
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 dec 2013 21:18    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1