| Auteur |
Bericht |
LightShadowCat Super Weegclubfan

|
|
Ik maak ze voor een week op voorraad in mijn stockli-droger. Dat is zo'n voedseldroger die je kan gebruiken voor kruiden etc te drogen, maar ook in de rawfoodbeweging wordt ie veel gebruikt. Ik vind het een super aanwinst. Voordeel is dat alle voedingswaarde behouden blijft want warmer dan 70 graden wordt ie niet.
Ik varieer dan vaak, de basis gewoon lijnzaad met water, en dan bijvoorbeeld een heel klein beetje camarguezout en provencaalse kruiden in een portie, chilipeper in een tweede, beetje zwitserse strooikaas erin, gerookte knoflook, of zoet met wat stevia en vanille.
Ik heb nu ook nog tarwekiemen liggen gedroogd, zou ik die er ook in kunnen gebruiken denken jullie? |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 07 feb 2012 9:41 |
|
 |
CelinevdG Ik blijf hier bij de weegclub

Geregistreerd op: 23-2-2012 Berichten: 29 Dieet: Low-Carb, South Beach, Atkins Woonplaats: Dubai
|
|
wil dit ook gaan maken_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 23 feb 2012 17:58 |
|
 |
engelien62 Weegclubfan voor het leven

|
|
| Hermie schreef: | | wat jammer, maar als je dan eens een eetlepel lijnzaad neemt en een eetlepel zemelen, misschien vind je ze dan wel lekker |
Ik vond ze alleen met lijnzaad ook een beetje weeig van smaak, bleef idd een klef laagje op mijn gehemelte plakken. Vadaag heb ik half om gebakken met de zemelen, ik vond ze een stuk beter smaken!
Ik leg ze trouwens op de crispschaal van de magnetron, heb ik helemaal geen bakpapier nodig!
Heerlijk hoor, met roomkaas of mayo met een gekookt eitje.
groet, Engelien
_________________ Follow your dreams, they always know the way..
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 03 mrt 2012 15:00 |
|
 |
JPee Super Weegclubfan

|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 26 apr 2012 22:30 |
|
 |
Olga30 Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Geregistreerd op: 14-5-2012 Berichten: 21 Dieet: Atkins Woonplaats: Den Haag
|
|
Hmmm, vandaag voor het eerst gemaakt, en ze zijn heerlijk! Mag ik dit gewoon eten in fase 1?
Groetjes! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 15 mei 2012 14:24 |
|
 |
Emy Ervaringsdeskundige Lowcarb

Geregistreerd op: 28-11-2010 Berichten: 4374 Dieet: Lowcarb Woonplaats: Noorwegen
|
|
| In principe mag je in fase 1 geen zaden, maar lijnzaad wordt eigenlijk niet door je lijf opgenomen, daardoor wordt het stilletjes toegestaan. Maar neit te veel van nemen! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 21 mei 2012 15:51 |
|
 |
Buddha Ik wil afvallen bij de weegclub

|
|
Hallo ik heb een vraagje over lijnzaad...
Ik lees nu dat je niet zoveel lijnzaad mag nemen in fase 1 van GOK.
Maar in het basisboek staat ook het recept voor de lijnzaadcrackers. Ik heb niet gelezen dat je het maar beperkt mag nemen.(hoewel je natuurlijk alles met mate moet nemen... )
Ik doe nu nl elke dag linzaad in mijn yogurt als ontbijt....
Mag ik dan geen crackers meer ervan eten op die dag?
Thx |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 03 jun 2012 23:10 |
|
 |
Mininoes Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 19-12-2012 Berichten: 1276 Dieet: Dr Frank Woonplaats: Midden van het land
|
|
Net crackers gemaakt van lijnzaad, water en wat geraspte kaas.
3 minuten in de magnetron.
Een uitvinding ! Heel goed te eten.
Standbeeld voor de uitvinder van de magnetron-lijnzaadcracker ! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 25 jan 2013 13:05 |
|
 |
Spookje-mazzeltof Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 16-11-2008 Berichten: 5441 Dieet: Gezond eten bewegen en letten op Kcal en Koolhydraten
|
|
| De voedingswaarde die ergens in het begin staan is dat per cracker of per 100 gr?????? |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 02 jun 2015 11:00 |
|
 |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 55904 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
| Het zijn de voedingswaarden voor dit recept hoeveel crackers eruit gaan is verschillend (klein of groot) |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 02 jun 2015 12:38 |
|
 |
|