Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Atkins: Heerlijke makkelijke vanillemuffins

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Emy
Ervaringsdeskundige Lowcarb

Dieet: Lowcarb

Reageer met quote
De eerste keer dat ik een muffin met een cakelijkende substantie heb gemaakt op een lowcarbdieet.
denk dat het met ander proteinepoeder nog anders kan worden, maar die ik nu heb, is echt super.

1,4 dl vanille proteinepoeder
2 tl bakpoeder
6 el slagroom
1 ei
0,5 dl suiker(vervanger) ik gebruik 0,25 dl splenda en een lepeltje tagatesse
2 eetlepels lijnzaad
vanille poeder/smaakversterkter

bij mij worden dit 5 muffins, ca halve of iets minder gevulde muffinvormen. (rijzen veel)

twee manieren om ze te maken
10 minuten op 180 graden in de oven
1 1/2 minuut op vol vermogen (900 w) in de magnetron. (als je haast hebt.. of veel honger)

Laatst aangepast door Emy op do 21 mrt 2013 18:22, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 jan 2012 16:59    
Vrouw Weeggegevens   Emy

Reageer met quote
Nu ook gemaakt met chocolade smaak, chocolade proteinepoeder in plaats van vanille, plus een grote theelepel cacao. en eventueel iets extra zoetstof.

Heb hem ook gebruikt als taartbodem voor een cheesecake!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 jan 2012 13:24    
Vrouw Weeggegevens   Emy

Reageer met quote
zo zien ze eruit vanuit de magnetron
[img]http://www.hososs.net/photos2012/Januari%20en%20februari/slides/2012%2001%2029_5344-border.jpg[/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 jan 2012 20:50    
Vrouw Weeggegevens   Arrianne
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Atkins

Reageer met quote
nou emy ik heb ze gemaakt hoor.. Vond ze zelf erg smakelijk.. Zoonlief niet..maarja..wat weet hij nou van lowcarb. Lach

Ik denk wel dat ik teveel proteine poeder heb gebruikt. Hoeveel gram is 1,5 dl?.. En misschien probeer ik volgende keer toch iets van (room) boter te gebruiken.

Bedankt voor het recept,

Gr. Arrianne

Laatst aangepast door Arrianne op vr 11 mei 2012 20:03, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2012 19:41    
Vrouw Weeggegevens   Emy

Reageer met quote
Ziet er lekker uit Arianne!

Ik ben nu bezig om een recept met amandel en hazelnootmeel perfect te maken voor muffins.

hoeveel 1,5 dl is? Ik weet het niet ik meet het af in een maatbeker, waar je ook water en zo in afmeet..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2012 19:46    

Reageer met quote
Omdat amandel meel toch wel lastig te krijgen is vond ik dit recept met proteïne toch wel erg makkelijk. (staat hier toch in de kast).. ongelooflijk dat je met een paar ingrediënten zoiets kan maken.. Lach

Ik heb het idd ook in de maatbeker gedaan en dan bij meel gekeken..maar het was een hele dikke substantie en ik had 8 muffins.. dus misschien toch niet helemaal goed.. ik heb proteine poeder met maar 1.8 koolhydraten per 100 gr.. volgende keer eens kijken hoeveel gram ik precies gebruik..volgens mij zitten er echt heel weinig koolhydraten in.

De eerste is al op..de rest vries ik in.

Gr Arrianne

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2012 19:59    

Reageer met quote
Ohwja..ik heb het in de oven gedaan met sukrin.. (dat is een suiker zonder koolhydraten en zonder calorieën en 100% natuurlijk)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2012 20:00    
Vrouw Weeggegevens   Emy

Reageer met quote
Sukrin hebben ze hier in Noorwegen al een tijdje, komt ook hier vandaan.. (funksjonel mat) Lachen zelf gebruik ik vaak een mix van sukrin, tagatesse, stevia en splenda. Teveel sukrin en tagatesse en mijn buik gaat heel hard protesteren!
tagatesse heeft de meest suikergelijkende eigenschappen, maar in schuim (eiwitgebak) doet sukrin het iets beter, maar dat knaspert weer meer dan tagatesse.

Ik denk dat 1,5 dl ongeveer 120 gram proteine is.. maar dat is een gokje..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2012 21:28    
Vrouw Weeggegevens   JPee
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Emy schreef:
De eerste keer dat ik een muffin met een cakelijkende substantie heb gemaakt op een lowcarbdieet.
denk dat het met ander proteinepoeder nog anders kan worden, maar die ik nu heb, is echt super.

1,4 dl vanille proteinepoeder
2 tl bakpoeder
6 el slagroom
1 ei
0,5 dl suiker(vervanger) ik gebruik 0,25 dl splenda en een lepeltje tagatesse
2 eetlepels lijnzaad
vanille poeder/smaakversterkter

bij mij worden dit 5 muffins, ca halve of iets minder gevulde muffinvormen. (rijzen veel)

twee manieren om ze te maken
10 minuten op 180 graden in de oven
1 1/2 minuut op vol vermogen (900 w) in de magnetron. (als je haast hebt.. of veel honger)

Zal ze ook graag maken maar begrijp het recept niet helemaal.
1,4 dl vanille proteinepoeder is dat met water aangemaakt met de hoeveelheid die op de bus staat.

En dan het ei- lijnzaad-slagroom-1/4dl vanille proteinepoeder met water mixen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 11:21    
Vrouw Weeggegevens   Emy

Reageer met quote
Nee 1,4 dl poeder, afgemeten in een zelfde ding als waarmee je vloeistof afmeet..
dus niet aanlengen met vloeistof, puur poeder gebruiken

droge ingredienten mixen met vloeibare ingredienten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 jul 2012 12:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2