| Auteur |
Bericht |
Marit91 Mega Weegclubfan

|
|
Preitaart voor 4-6 personen
Tijd: Ongeveer 1 uur voorbereiden, dan nog 40 min in de oven.
Ongeveer 450 kcal per portie (als je de taart door 4en deelt).
Dit heb je nodig;Voor de taartbodem: 250 gr bloem, 125 boter (koud), 1 ei, 1/2 TL zout en een mespuntje suiker.
Voor de vulling: 1 kg prei (ongeveer 3 preien) gewassen en gesneden, zout, zwarte peper, 200 gr magere kwark, 1 el verse kruiden, 3 eieren (geklopt), 100 gr bacon
Benodigdheden:Taartblik, ingevet (28 cm)
Zo maak je het:Mix de bloem, met de boter (even in blokjes snijden), het zout en het suiker + 1 ei in een kom. Kneed dit tot ene mooim, glad deeg. Zet het dan afgedekt 30 minuten in de koelkast.
Ondertussen de prei snijden, wassen etc.
Rol het deeg uit en bedek daarmee de binnenkant vaneen ingevet taartblik. Bak het taartdeeg in het blik gedurende 10 min voor in de oven op 240 graden.
Haal het eruit en laat de oven afkoelen tot 200 graden. Zet het taartblik even apart.
Snijdt de bacon in stukjes en bak deze totdat ze verkleuren. Schep ze er dan uit. Bak dan in het baconvet de prei, totdat deze zacht is (ongeveer 10-15 min). Af en toe roeren. Breng ondertussen de prei op smaak met zout en peper.
Meng de kwark, kruiden en opgeklopte eiren met de gekookte prei en bacon, lepel dan het mengsel in het taartblik. Bak de taart af gedurende 35-40 min in de oven.
Zelf heb ik er nog een salade bij gemaakt Echt smullen! t vult goed, lekker veel eiwitten en doet t goed op tafel!_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 08 dec 2010 21:05 |
|
 |
zeeuwin Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 26-2-2011 Berichten: 250 Dieet: gezond eten Woonplaats: zeeland
|
|
Klinkt erg lekker, ga ik een keertje proberen!!!_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 06 mrt 2011 11:06 |
|
 |
frensen Mega Weegclubfan

|
|
Ik heb hem vandaag eens geprobeerd en hij was echt super lekker!
En ook heel vullend, een salade ernaast was echt teveel geweest!
 _________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 09 mei 2012 18:07 |
|
 |
appeltjeappeltje Vaste Weegclubfan

|
|
Hoi hoi,
Ik heb deze onlangs ook gemaakt. Hij viel errug in de smaak bij de buurvrouw en vond 'm zelf ook heerlijk!! Volgende keer maak ik de bodem wel wat minder dik.
Liefs
AA_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 19 aug 2012 17:55 |
|
 |
|