Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Preitaart (450 kcal per portie)

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Marit91
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Preitaart voor 4-6 personen

Tijd: Ongeveer 1 uur voorbereiden, dan nog 40 min in de oven.
Ongeveer 450 kcal per portie (als je de taart door 4en deelt).

Dit heb je nodig;Voor de taartbodem: 250 gr bloem, 125 boter (koud), 1 ei, 1/2 TL zout en een mespuntje suiker.

Voor de vulling: 1 kg prei (ongeveer 3 preien) gewassen en gesneden, zout, zwarte peper, 200 gr magere kwark, 1 el verse kruiden, 3 eieren (geklopt), 100 gr bacon

Benodigdheden:Taartblik, ingevet (28 cm)

Zo maak je het:Mix de bloem, met de boter (even in blokjes snijden), het zout en het suiker + 1 ei in een kom. Kneed dit tot ene mooim, glad deeg. Zet het dan afgedekt 30 minuten in de koelkast.

Ondertussen de prei snijden, wassen etc.

Rol het deeg uit en bedek daarmee de binnenkant vaneen ingevet taartblik. Bak het taartdeeg in het blik gedurende 10 min voor in de oven op 240 graden.
Haal het eruit en laat de oven afkoelen tot 200 graden. Zet het taartblik even apart.

Snijdt de bacon in stukjes en bak deze totdat ze verkleuren. Schep ze er dan uit. Bak dan in het baconvet de prei, totdat deze zacht is (ongeveer 10-15 min). Af en toe roeren. Breng ondertussen de prei op smaak met zout en peper.

Meng de kwark, kruiden en opgeklopte eiren met de gekookte prei en bacon, lepel dan het mengsel in het taartblik. Bak de taart af gedurende 35-40 min in de oven.

Zelf heb ik er nog een salade bij gemaakt Lach Echt smullen! t vult goed, lekker veel eiwitten en doet t goed op tafel!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2010 21:05    
Vrouw Weeggegevens   zeeuwin
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Klinkt erg lekker, ga ik een keertje proberen!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 mrt 2011 11:06    
Vrouw Weeggegevens   frensen
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond Eten

Reageer met quote
Ik heb hem vandaag eens geprobeerd en hij was echt super lekker!
En ook heel vullend, een salade ernaast was echt teveel geweest!
Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2012 18:07    
Vrouw Weeggegevens   appeltjeappeltje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi hoi,

Ik heb deze onlangs ook gemaakt. Hij viel errug in de smaak bij de buurvrouw en vond 'm zelf ook heerlijk!! Volgende keer maak ik de bodem wel wat minder dik.

Liefs
AA

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 19 aug 2012 17:55    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1