| Auteur |
Bericht |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 55906 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Gevulde champignons
2 personen 15 minuten
Bevat per persoon:
Energie 260 kcal
1080 kJ
Eiwit 24 gram
Vet 17 gram
Verzadigd vet 0 gram
Koolhydr. 5 gram
Vezels 0 gram
Ingrediënten
4-6 grote champignons
1 bosuitje
150 gram rundergehakt
1 eetlepel paneermeel
1 eetlepel melk
½ teentje knoflook
peper, zout
25 gram geraspte Parmezaanse kaas
Bereiding
Warm de oven voor op 175° C. Maak de champignons schoon en breek de stelen uit de hoed. Hak de stelen klein. Maak het bosuitje schoon en snijd het klein. Maak het gehakt aan met de kleingesneden stelen, het paneermeel, de melk, de uitgeperste knoflook, de bosui, peper en zout. Vul hiermee de champignonhoeden en zet ze in een ovenvaste schaal. Verdeel de geraspte Parmezaanse kaas er over. Giet een bodempje water in de schaal en laat de champignons in de hete oven in 20 minuten gaar worden.
Of laat de champignons in een aluminium barbecueschaal of verpakt in aluminiumfolie op de barbecue gaar worden.
Menusuggestie
Lekker met een gemengde salade en aardappelpuree. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 06 aug 2007 12:05 |
|
 |
Krisje Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 11-12-2007 Berichten: 462 Dieet: Low-carb Woonplaats: Houten
|
|
Om dit als vegetarische variant te maken (en ook nog eens slanker) kun je ook 150 kikkererwten pureren of prakken met een teentje knoflook, en verder het recept volgen.
Je bespaart dan pp 150 kcal, en maar liefst 1o gram vet en het is net zo lekker!!_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 14 dec 2007 17:04 |
|
 |
Ilovevampires Vaste Weegclubfan

|
|
Die ga ik eens zeker proberen,ik ben gek op champingons!
groetjes miranda. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 16 jul 2008 9:23 |
|
 |
CheekyMonkey Ik blijf hier bij de weegclub

Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 48 Dieet: gezonder eten, meer bewegen, minder snoepen Woonplaats: unknown
|
|
Dat vet zal komen door het gehakt, de melk en de geraspte kaas die er nog overheen gaat Niet zozeer van de champignons...
Recept klinkt lekker, ik houd wel van champignons!
Ik ga dan ook zeker eens de variant met de kikkererwten proberen!_________________ Life is what happens to you while you're busy making other plans..
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 16 jul 2008 11:06 |
|
 |
Lavandou Ik wil afvallen bij de weegclub

Geregistreerd op: 12-11-2008 Berichten: 10 Dieet: gezond eten Woonplaats: Arnhem
|
|
| Krisje schreef: | Om dit als vegetarische variant te maken (en ook nog eens slanker) kun je ook 150 kikkererwten pureren of prakken met een teentje knoflook, en verder het recept volgen.
Je bespaart dan pp 150 kcal, en maar liefst 1o gram vet en het is net zo lekker!! |
Dank je Krisje! Ga ik op deze manier maken binnenkort.
(vlees staat niet meer op mijn menu...)
Groetjes, Lavandou._________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 20 nov 2008 22:58 |
|
 |
linda88 Mega Weegclubfan

Geregistreerd op: 24-3-2009 Berichten: 611 Dieet: Gezond eten Woonplaats: groningen
|
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: do 26 mrt 2009 16:29 |
|
 |
Krisje Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 11-12-2007 Berichten: 462 Dieet: Low-carb Woonplaats: Houten
|
|
Ik koop bij de Lidl de portabellopaddenstoelen, zitten er vier in een doosje en zijn ook nog eens biologisch.
Bij dit soort paddenstoelen snijd je het steeltje eraf en schraap je met een lepeltje de sporen (de "draadjes") aan de binnenkant eruit. Hoeft niet maar dit geeft wat donker vocht af en dat ziet er niet zo smakelijk uit.
Deze zijn ook heerlijk als je ze vult met een paar schijfjes tomaat, blaadjes basilicum, mozarella light en een likje pesto.
Verder op dezelfde manier in de oven._________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 26 mrt 2009 16:42 |
|
 |
|