Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



PIZZA!!! (van bloemkool?)

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Gittaar
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 9-5-2013
Berichten: 9
Dieet: proteine dieet
Woonplaats: amsterdam


  Reageer met quote
missen jullie de pizza ook zo, net als ik. Ik kwam onderstaande recept tegen op internet, heb het geprobeerd en was aangenaam verrast!

dit is een link naar het origineel (in het Engels), maar ik heb het iets eenvoudiger gemaakt en dat ging ook prima
http://detoxinista.com/2012/01/the-secret-to-perfect-cauliflower-pizza-crust/

Ingredienten
?halve rauwe bloemkool, alleen de bloemetjes
?1 ei, geklutst
?1 kopje geraspte kaas
?1 theelepel orgeano (optioneel)
?zout

Instructies
1.oven voorverwarmen naar ongeveer 180 graden
2.verwijder de steeltjes van de bloemkool en doe de bloemen in de blender of keukenmachine (beter eigenlijk, blender werkt niet heel goed) en vermaal het.
3.doe de bloemkool in een magnetron bestendige schaal en 'kook' het 2 minuten op de hoogste stand, even omroeren en dan nog eens 2 minuten.
4.NU KOMT HET WAAROM HET EERDER BIJ MIJ ALTIJD MIS GING: doe de gekookte bloemkool in een theedoek, of hydrofiel doek en knijp al het overtollig water uit de bloemkool. Je zult versteld staan van de hoeveelheid water die er nog uitkomt.
5.in een grote schaal de overige ingredienten door de bloemkool kneden.
6.druk je deeg op een bakplaat met bakpapier eronder (anders gaat hij echt plakken). laat hem aan de zijden wat dikker, zodat je een echte korst krijgt.
7.35-40 minuten bakken in de oven.
8.Nu kun je hem beleggen met wat je maar wilt! of niet, en hem als cracker gebruiken. de mogelijkheden zijn eindeloos Erg blij
9. en dan nog even een minuut of 5-10 in de oven zodat de kaas erboven op mooi smelt.

Enjoy!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 okt 2013 10:08    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 62914
Dieet: OERgezond


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 okt 2013 11:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1