| Auteur |
Bericht |
Primrose Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 11-10-2011 Berichten: 139 Dieet: EGA Woonplaats: Utrecht
|
|
Broodje filet Americain met ei, kappertjes, ui en augurk
4 personen (voor 1 persoon staat tussen haakjes)
Nodig voor de filet Americain:
200 (50) gr tartaar, 1 ( ¼ ) el mayonaise, 1 ( ¼ ) el tomatenpuree, 2 ( ¼ ) el zonnebloemolie, ½ tl (snufje) kerriepoeder, 1 ( ¼ ) tl knoflookpeper kruiden EGA, 2 ( ½ ) tl citroensap uit een flesje,
1 ( ¼ ) tl mosterd, 4 (1) druppels worcestersaus, 4 (1) druppels zoetstof, snufje zout naar smaak
Verder nog nodig:
4 (1) pistoletjes bruin, of harde bruine bollen van elk 60 gram,
4 (1) hardgekookt ei gepeld en afgekoeld in plakjes, 80 (20) gram ui fijngesnipperd, 1 (2 tl)el kappertjes, 1 ( ¼ )zure augurk fijngehakt, peper en zout naar smaak of knoflookpeper kruiden van de EGA, paar blaadjes sla, plakken tomaat, plakken komkommer
Bereiding:
meng alle ingrediënten voor de filet Americain heel erg goed door elkaar. Laat een uurtje staan in de koelkast zodat alle smaken goed door elkaar trekken. Snijd een broodje open (bak de pistoletjes eerst in de oven. Besmeer het broodje met ¼ van de filet, leg hierop het ei in plakjes, bestrooi met peper en zout of de knoflookpeper kruiden, doe hierop de ui, de kappertjes en de augurk.
Leg blaadjes sla op een bord, leg hierop het open broodje en garneer de rand met plakken tomaat en komkommer
Bevat: 1 x vlees, 1 ei, ¼ el tomatenpuree, 20 gr verplichte groentenen en 12,5 gr vet |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: wo 09 nov 2011 12:37 |
|
 |
peejee Vaste Weegclubfan

|
|
Gewoon rundertartaar? Dat is toch heel grof van structuur?_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 11 nov 2011 21:45 |
|
 |

|
|
| peejee schreef: | | Gewoon rundertartaar? Dat is toch heel grof van structuur? |
Hai Peejee,
ja gewoon (wel vers) rundertartaar, je kunt het of heel fijn prakken met een vork (wordt smeuig door de saus) of met een staafmixer fijner maken. Filet Americain kant en klaar is ook van rundertartaar gemaakt. Eet smakelijk!
Groetjes Primrose |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: za 12 nov 2011 11:58 |
|
 |
peejee Vaste Weegclubfan

|
|
Ik ga dit volgende week een keer proberen. Ben dol op filet american._________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 12 nov 2011 14:49 |
|
 |

|
|
| peejee schreef: | | Ik ga dit volgende week een keer proberen. Ben dol op filet american. |
Lekker he, ik vind het ook zalig, ik heb ook nog een lekker recept van broodje tonato, dat is italiaans, met fricandeau en tonijnsalade, heerlijk, zet ik volgende week op de site.
Groetjes van Primrose en vast eet smakelijk |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: za 12 nov 2011 15:03 |
|
 |
|