Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: Gezond eten & Vegetarische recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Vegan Havermout ontbijt muffins

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Cryssie
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Superfijn als je weinig tijd hebt of als je graag van de goedheid van havermout wilt genieten zonder pap te eten is dit een leuke Lach
Ik kook heel intuitief en weeg niets af en let ook totaal niet op tijd, maar ik zal zo duidelijk mogelijk proberen te zijn.

Doe je havermout in een pannetje. Ik gebruik ongeveer een kopje en maak daar 6 muffins van. Doe er dan net genoeg water bij om het onder water te zetten en laat het een half uurtje weken. (De hele nacht is beter, maar een half uurtje is genoeg)
Voeg een lepeltje kokosolie en wat bakpoeder toe en eventueel wat boekweitmeel (boekweit is lekker en een goed bindmiddel). Aanvullen met water tot je een mooi beslagprutje hebt en goed doorroeren op een laag vuurtje totdat de kokosolie is gesmolten en door geroerd.
Als laatste heb ik een hele geprakte banaan, een snufje zout en wat kaneel er door geroerd. Je kan dit ook vervangen met bessen en vanille of wat je lekker vind.
Zoeten vond ik niet nodig omdat de banaan en de havermout al best zoet zijn. Als je het toch iets zoeter wilt kun je het beste een langzame suiker gebruiken zoals kokosbloesem suiker.

Beslag in je vormpjes en 15 a 20 minuten in de oven op iets van 175 graden. (de thermostaat van mijn oven werkt niet dus dit doe ik ook een beetje op gevoel)
De muffins zijn lekker krokant van buiten en zacht en chewy van binnen dus je hebt zo havermout die je onderweg kan opeten.
Je kan ook een hele zwik bakken in de koelkast doen en ze dan 's ochtends even in de oven opwarmen/afbakken.

Enjoy! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 jan 2015 23:23    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1