Lisanne1107 Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 20-11-2012 Berichten: 1345 Dieet: Gezond eten. Woonplaats: Brabant
|
|
Veel mensen zullen het al eens geproefd hebben, maar vanavond heb ik ze gemaakt en precies berekend wat zo'n overheerlijk hapje nu bevat. Dat maakt het nuttigen hiervan een stukje verantwoordelijker voor ons afvallers
Benodigdheden:
Linessa light soft cheese (Lidle) 50gr.
El tequito wraps (Lidle) 1 X (62gr.)
Saladinettes gemende ijsbergsla (Lidle) 100gr.
Gerookte zalm (Lidle) 75gr.
De tortilla is kant en klaar, besmeer hem met de soft cheese, verdeel hierover de sla en beleg met de zalm. Rol de tortilla stevig op. Steek 9 coctailprikkers verdeeld over de tortilla, begin ongeveer 11/2 cm vanuit de uiteinden want die zijn niet erg gevuld.
Snijd voorzigtig een 3/4 cm van de uiteinden af en snijd daarna,wederom voorzichtig,de tortilla tussen de tandenstokers in 9 mooi gelijke plakjes. Zet een de hapjes minstens een half uurtje in de koelkast zodat de smaken lekker kunnen intrekken.
Tip: Ik heb de wraps altijd per stuk verpakt in de vriezer liggen, het restant sla en zalm verwerk ik de volgende dag in een salade en de soft cheese smaakt ook heerlijk op een pitahbroodje even tussen de toaster of op een volkoren boterham.
Snack ze met smaak!
Per hapje:
Call: 38
Vet: 0.85 g
Koolh.: 4.28 g
Eiwit: 2.78 g |
|