Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: Gezond eten & Vegetarische recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Spinazietaart voor 4 personen (vegetarisch)

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Annetje-xx
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hey allemaal!

Ik kwam deze week een heerlijk recept tegen voor een spinazie taart, dit recept heb ik een beetje aangepast en vanavond gemaakt. Het was heerlijk! Ik ga het recept met jullie delen want het is een gezond gerecht dat heel makkelijk aan te passen is naar eigen wens en geschikt is voor zowel lunch, als hapje op een verjaardag, als diner.

Ingredienten:

- 500 gr spinazie (diepvries of vers maakt niet uit)
- Knoflook
- 2 uien
- 2/3 pot zongedroogde tomaat (kan je natuurlijk ook weglaten of vervangen door iets anders)
- 6 plakjes bladerdeeg
- 300 gr feta (je kan ook een andere kaassoort gebruiken), verkruimeld of in stukjes gesneden
- Pijnboompitten
- 3 kleine eieren
- 1 a 2 beschuitjes
- Peper
- Zout (hou hierbij wel rekening met de kaassoort die je gebruikt, sommige kaassoorten zijn al erg zout van zichzelf dus dan is het niet nodig nog extra zout toe te voegen aan het gerecht)

Bereiding:

1. Versnipper de ui en doe de knoflook in een knoflookpers.
2. Verwarm wat olie in een hapjespan en fruit hierin de uien en knoflook.
3. Voeg de spinazie, peper en eventueel zout toe aan de uien en knoflook en verwarm (zorg ervoor dat de diepvriesspinazie goed ontdooid) totdat de spinazie geslonken is.
4. Voeg de zongedroogde tomaat toe en verwarm een paar minuten mee.
5. Haal de pan van het vuur en doe het mengsel in een zeef, druk met de bolle kant van een lepel zoveel mogelijk vocht uit het mengsel.
6. Meng de kaas en de pijnboompitten (de pijnboompitten kan je eventueel even bakken in een droge pan voordat je ze toevoegt) door het mengsel.
6. Laat het mengsel goed afkoelen en meng daarna 3 kleine eieren door het mengsel.
7. Verwarm de oven voor op 180 graden.
8. Bekleed de bodem en zijkanten van een quichevorm met bladerdeeg en verkruimel 1 a 2 beschuitjes over de bodem (dit neemt overtollig vocht uit de vulling op tijdens het bakken).
9. Schep het mengsel in de quichevorm.
10. Zet de taart ongeveer 45 minuten in een voorverwarmde oven.

Eet smakelijk!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015 21:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1