Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: EGA recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Rundvlees in yoghurtsaus

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   jammiemammie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
135 gram rundvlees
1 eetlepel juspoeder naturel
65 gram gesnipperde ui
2 tomaten
250 cc water
4 takjes peterselie
50 gram champignons
150 cc yoghurt
1 theelepel maizena
zout & zwarte peper

Rundvlees in stukken snijden en beetje bruin bakken in panfit velletje.
In een pan juspoeder met water mengen en poeder op laten lossen. Gesnipperde ui, in stukken gesneden peterselie, in plakjes gesneden champignons toevoegen.
Tomaat in vier stukken snijden en in mixer pureren (ik neem zelf altijd kant en klare gezeefde tomaten, paar eetlepels, moet je zelf even 'op gevoel' kijken).
Tomaten bij de saus voegen.
Vlees in de pan leggen en laten sudderen tot 't vlees gaar is.
Yoghurt door de saus kloppen met de maizena en tot slot peper en zout toevoegen.

Ik doe zelf de saus nooit apart in 'n pan maken en toevoegen, ik braad 't vlees aan en voeg dan alles 't juspoeder en water toe, daarna de tomaten en de groenten en dan laat ik 't lekker op laag vuur sudderen. Soms wel 2,5 tot 3 uur, is er te weinig vocht dan wat water of (vlees)bouillon toevoegen.

Ik maak dit altijd in 'n hele grote pan en vries 't dan in. Bij invriezen voeg ik de yoghurt pas toe NA het invriezen omdat ik niet zeker weet of je die yoghurt met maizena goed ingevroren krijgt.

Het is ff werk maar superlekker en als je 'n hele zooi maakt en invriest, hoef je alleen maar rijst erbij te koken en heb je 'n makkelijk dagje!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 22:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1