Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: EGA recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Rode bietjes met verse worst, aardappelen, appelmoes

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Primrose
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Rode bietjes met verse worst, aardappelen, appelmoes

4 personen (voor 1 persoon staat tussen haakjes)

Nodig:
400 (100) gr gekookte rode bieten kant-en-klaar, in plakjes geschaafd, water, ½ (snufje) tl zout en een ½ (snufje) tl peper, 1 (2 tl) el vloeibare zoetstof Natrena of EGA, 1 (stukje) laurierblaadje, scheut azijn, 8 (2) kruidnagels, 25 (6) gr roomboter, 1 ( 1/4 ) el uienvlokken. 400 (100) gr aardappelen geschild, jus van een zakje en 540 (135 man 185)gr verse worst, 600 (150) gr zelfgemaakte appelmoes

Bereiding:
schaaf de bietjes in plakjes, doe water in een pan, hierbij de peper, het zout, het laurierblaadje, de kruidnagels, de Natrena, en de uienvlokken en als laatste de bietjes. Breng aan de kook en laat in ca. 25 minuten gaarkoken. Haal de pan van het vuur, giet af en roer de boter er door.

Kook intussen de aardappelen en bak de verse worst op een bakvelletje in de koekenpan op een half hoog vuur gaar. Maak de jus, geef bij de aardappelen.

Geef de verse worst en de bietjes bij de aardappelen met jus. Geef de appelmoes erbij.

Verse worst is een erg vette vleessoort. Als je dit gerecht eet, neem dan de rest van de dag geen boter op je brood of iets met mayonaise of olie.

Bevat per persoon 125 gr verplichte groente, 1 x vlees en
1 vrucht, 6 gr vet plus het vet in de worst
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2011 21:08    
Vrouw Weeggegevens   IngeV
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
mag ik een tip geven? als de verse worst niet mag (ivm verkeerde groep) kun je ook kalfssaucijs erbij nemen, dat is ook hartstikke lekker bij bietjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 mrt 2012 14:05    
Vrouw Weeggegevens   Primrose
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
IngeV schreef:
mag ik een tip geven? als de verse worst niet mag (ivm verkeerde groep) kun je ook kalfssaucijs erbij nemen, dat is ook hartstikke lekker bij bietjes.

Goeie van jou, ga ik proberen, lijkt me heel lekker, dank voor je tip en groetjes van Primrose
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: do 01 mrt 2012 17:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1