Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Limoncello

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Magda
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-2-2004
Berichten: 693
Dieet: Karin de Zoete
Woonplaats: Betuwe


  Reageer met quote
Limoncello

Een echt Italiaanse likeur van citroenschilletjes, de Italiaanse vrouwen maken hem praktisch allemaal zelf inclusief mijn dochters. Na de maaltijd wordt er een borrelglaasje van gedronken als digestief. De aangebroken fles wordt in de vriezer bewaard, het drankje wordt dus ijskoud gedronken.

Ingredi?«nten:

7 citroenen (biologisch) schoongeboend
1 fles alcohol 95% (in iedere Italiaanse supermarkt te koop)
suikervervanger voor 500 gram suiker
1 1/2 liter water

Citroenen zeer dun schillen met dunschiller, zo min mogelijk wit meeschillen. Snijd de schillen in kleine stukjes, ze moeten door een nauwe flessenhals passen.
De helft van de alcohol in een andere fles gieten. De schilletjes verdelen over de 2 flessen. De flessen goed afsluiten en in een kast (op een donkere plek dus) en minstens 2 weken laten staan, liever 3 weken maar niet langer dan een maand. Zo nu en dan de flessen omschudden.

In een pan anderhalve liter water schenken en de suikervervanger erdoor roeren. Ik denk dat je nu het water niet hoeft te koken want deze suiker hoeft niet te smelten door verhitting.
De inhoud van de flessen zeven in zeef met keukenpapier, het sap opvangen en de flessen uitspoelen.
Het gezeefde sap samenvoegen met het afgekoelde suikerwater, doorroeren en proeven of de zoetheid goed is, zo niet dan nog wat toevoegen. Je hebt nu een hoeveelheid likeur waar je 3 flessen mee kunt vullen. Zet 1 fles in de vriezer voor gebruik.

Variatie: room erdoor doen, wordt de smaak wat zachter (Bailey-achtig)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 24 jun 2004 22:30    
Vrouw Weeggegevens   Carla
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 7352
Dieet: Cohen


  Reageer met quote
cincin, magda maar ik waag me er maar niet aan, maar het klinkt heerlijk ik heb het geloof ik wel eens op bij mijn zwager die italiaan is. ook wel eens wijn van eigen land, was net cognac zo sterk, maar was de eerste keer dat ik daar kwam dus niets gezegd en op gedronken maar nu vraagt hij nog steed of ik wijn van eigen land wil en het antwoord blijft Nee. een keer maar nooit meer. groetjes carla
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 jun 2004 22:16    
Vrouw Weeggegevens   Magda
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-2-2004
Berichten: 693
Dieet: Karin de Zoete
Woonplaats: Betuwe


  Reageer met quote
Ik snap het Carla, de buurman van mijn dochter maakt ook z'n eigen wijn en geeft ook graag wat weg, nou je snapt het wel, niemand vond het te drinken.

Ciao, Magda
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 jun 2004 21:15    
Vrouw Weeggegevens   Libby
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 11-2-2004
Berichten: 8514
Dieet: Alles met mate


  Reageer met quote
Nou, zoek ik iets zonder alcohol, vind ik deze, waarin een liter alcohol van 95% gaat! dronken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 28 jan 2006 17:28    
Onbekend Weeggegevens   Pukkie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 19-2-2006
Berichten: 437
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Magda schreef:
Limoncello

Een echt Italiaanse likeur van citroenschilletjes, de Italiaanse vrouwen maken hem praktisch allemaal zelf inclusief mijn dochters. Na de maaltijd wordt er een borrelglaasje van gedronken als digestief. De aangebroken fles wordt in de vriezer bewaard, het drankje wordt dus ijskoud gedronken.

Ingrediënten:

7 citroenen (biologisch) schoongeboend
1 fles alcohol 95% (in iedere Italiaanse supermarkt te koop)
suikervervanger voor 500 gram suiker
1 1/2 liter water

Citroenen zeer dun schillen met dunschiller, zo min mogelijk wit meeschillen. Snijd de schillen in kleine stukjes, ze moeten door een nauwe flessenhals passen.
De helft van de alcohol in een andere fles gieten. De schilletjes verdelen over de 2 flessen. De flessen goed afsluiten en in een kast (op een donkere plek dus) en minstens 2 weken laten staan, liever 3 weken maar niet langer dan een maand. Zo nu en dan de flessen omschudden.

In een pan anderhalve liter water schenken en de suikervervanger erdoor roeren. Ik denk dat je nu het water niet hoeft te koken want deze suiker hoeft niet te smelten door verhitting.
De inhoud van de flessen zeven in zeef met keukenpapier, het sap opvangen en de flessen uitspoelen.
Het gezeefde sap samenvoegen met het afgekoelde suikerwater, doorroeren en proeven of de zoetheid goed is, zo niet dan nog wat toevoegen. Je hebt nu een hoeveelheid likeur waar je 3 flessen mee kunt vullen. Zet 1 fles in de vriezer voor gebruik.

Variatie: room erdoor doen, wordt de smaak wat zachter (Bailey-achtig)
Nou, mij lijkt het wel wat ik drink altijd graag een wijntje als ik thuis kom uit m'n werk ( zal het niet doen met 95 % maar doe er dan ijsrasp door) Goed idee alleen weet ik niet waar ik hier die acohol kan krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 26 mrt 2006 9:12    
Vrouw Weeggegevens   miekske1
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 23-1-2009
Berichten: 1
Dieet: atkins
Woonplaats: kerkrade


  Reageer met quote
Magda schreef:
Limoncello

Een echt Italiaanse likeur van citroenschilletjes, de Italiaanse vrouwen maken hem praktisch allemaal zelf inclusief mijn dochters. Na de maaltijd wordt er een borrelglaasje van gedronken als digestief. De aangebroken fles wordt in de vriezer bewaard, het drankje wordt dus ijskoud gedronken.

Ingredi?«nten:

7 citroenen (biologisch) schoongeboend
1 fles alcohol 95% (in iedere Italiaanse supermarkt te koop)
suikervervanger voor 500 gram suiker
1 1/2 liter water

Citroenen zeer dun schillen met dunschiller, zo min mogelijk wit meeschillen. Snijd de schillen in kleine stukjes, ze moeten door een nauwe flessenhals passen.
De helft van de alcohol in een andere fles gieten. De schilletjes verdelen over de 2 flessen. De flessen goed afsluiten en in een kast (op een donkere plek dus) en minstens 2 weken laten staan, liever 3 weken maar niet langer dan een maand. Zo nu en dan de flessen omschudden.

In een pan anderhalve liter water schenken en de suikervervanger erdoor roeren. Ik denk dat je nu het water niet hoeft te koken want deze suiker hoeft niet te smelten door verhitting.
De inhoud van de flessen zeven in zeef met keukenpapier, het sap opvangen en de flessen uitspoelen.
Het gezeefde sap samenvoegen met het afgekoelde suikerwater, doorroeren en proeven of de zoetheid goed is, zo niet dan nog wat toevoegen. Je hebt nu een hoeveelheid likeur waar je 3 flessen mee kunt vullen. Zet 1 fles in de vriezer voor gebruik.

Variatie: room erdoor doen, wordt de smaak wat zachter (Bailey-achtig)



Hoi het gaat ook heel goed met wodka deze is ook vrij neutraa van smaak en heeft 40% Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2009 12:47    
Vrouw Weeggegevens   chris3108
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 405
Dieet: COHEN
Woonplaats: zutphen


  Reageer met quote
wat een heerlijk recept lijkt me dat ,maar kan dat wel met atkins ? ik zit in fase 2 .

_________________
als je doet wat je altijd hebt gedaan ,krijg je wat je altijd hebt gehad ..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 mei 2010 10:38    
Vrouw Weeggegevens   zinnia
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 21-4-2011
Berichten: 1081
Dieet: GBP- letten op koolhydraten
Woonplaats: weelde


  Reageer met quote
het kan wel eens in de zoveel tijd Erg blij

_________________
54 kilo kwijt middels gbp , nu low carb vanwege suikerovergevoeligheid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 09 jun 2011 23:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1