Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Atkins, Dr Frank, Lowcarb: hoofdgerechten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Geruld gehakt, heerlijk en onmisbaar in de inductie!

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   DeeDee
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 20-11-2007
Berichten: 238
Dieet: normaal gezond voedinspatroon
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Ik koop een kilo rundergehakt (liefst in de aanbieding) en rul deze zonder boter in de pan op hoog vuur. Direct de gehaktkruiden en het zout erbij. (beiden ongeveer een eetlepel, kan natuurlijk naar eigen smaak). Je kunt een deel van het gekruide gehakt direct gebruiken en wat overblijft in de koelkast/vriezer. Wanneer je het invriest direct in éénpersoonsporties verdelen. Lekker gemakkelijk!

Het gerulde gehakt kun je op diverse manieren gebruiken voor heerlijke maaltijden.

Mijn favorieten:

(Veld)sla met gehakt en kerriemayonaise:
- bedje van wat kleiner gesneden veldsla
- mayonaise met kerriepoeder en mespuntje mosterd* mengen en over de (veld)sla verdelen
- schep hierover wat warm gekruid gehakt
- meng door elkaar en eetsmakelijk! smullen

Gehaktomelet met mayonaise:
- bak een omelet met geruld gehakt. Wanneer de gehakt al geruld is kan het nodig zijn om wat boter te gebruiken. Wanneer je het gehakt net rult is het niet nodig.
- keer de omelet voorzichtig. Het gehakt mag lekker ietwat knapperig worden.
- Leg op je bord en smeer er wat mayonaise over. Heerlijk! smullen

Je kunt het gehakt-ei zó eten, maar het is ook erg lekker bij sla. ;-)

* let goed op welke mosterd je gebruikt. De kh lopen uiteen...
Wie heeft er trouwens één gevonden die onder de 5 gram kh per 100 gram zit?

_________________


~ Vet lijkt op geld. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen. ~
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 dec 2009 13:57    
Vrouw Weeggegevens   LightShadowCat
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 25-9-2009
Berichten: 1565
Dieet: Paleo-'ish'


  Reageer met quote
DeeDee schreef:
Direct de gehaktkruiden en het zout erbij. (beiden ongeveer een eetlepel, kan natuurlijk naar eigen smaak).

De tips zijn goed, maar een eetlepel zout... brrrrr, en dan zit er ook nog eens zout in de gehaktkruiden vaak.

Alternatieve kruiding:
knoflookpoeder,
chilipoeder,
kaneelpoeder,
peper,
piment-poeder,
nootmuskaat,
zeezout.

Dat mengen en daar wat van eronder doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 mrt 2010 15:44    
Vrouw Weeggegevens   DeeDee
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 20-11-2007
Berichten: 238
Dieet: normaal gezond voedinspatroon
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Kant en klare gehaktkruiden hebben inderdaad al zout. Meestal in de verhouding van 3:4. Ik meng liever mijn kruiden zelf, dan is de verhouding van zout 1:2. Veel beter èn lekkerder. Lachen
Nog minder zout kan natuurlijk ook. Zeker wanneer je veel vlees eet, is dat niet verkeerd voor je lijf.

PS ik gebruik alleen maar zeezout. Dat vind ik lekkerder dan gewoon tafelzout. Het enige nadeel is dat het sneller 'plakt'. ;-)

_________________


~ Vet lijkt op geld. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen. ~
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 mrt 2010 11:52    
Vrouw Weeggegevens   LightShadowCat
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 25-9-2009
Berichten: 1565
Dieet: Paleo-'ish'


  Reageer met quote
Ik ben volgens mij (hoewel ik er per gerecht weinig van gebruik) een zoutconnaisseur...

Op mijn aanrecht staan:

grof zeezout in een molen
grof zeezout met chilipepers (uit eigen tuin) in een molen
grof zeezout met salie, rozemarijn en thijm gemengd, in een molen

himalaya zout
[img]http://www.culinaryshop.nl/content/upload/Producten/himalayazout.jpg[/img]

fleur de sel uit de Camargue
[img]http://www.nouvelle-epicerie.fr/catalogint/images/0893.jpg[/img]

"Nat" zeezout, ook uit de Camargue
[img]http://www.rookovens-online.nl/article9356930.jpg[/img]
(Is heel rijk aan magnesium en super voor marinades).



Maldon Salt


Ik doe altijd pas een beetje zout over het bereide gerecht, dan heb je minder nodig... en kan je spelen met de verschillende zoutsmaken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 mrt 2010 12:09    
Vrouw Weeggegevens   DeeDee
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 20-11-2007
Berichten: 238
Dieet: normaal gezond voedinspatroon
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Het is best een idee om het zout pas over het gehakt te doen nà het bereiden. Ik heb dat nog nooit geprobeerd. Méér zout gebruik je dan in ieder geval niet en minder? Dat zou best eens kunnen kloppen. Hihi... Ik ga het eens uitproberen... ;-)

_________________


~ Vet lijkt op geld. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen. ~
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 mrt 2010 0:06    
Vrouw Weeggegevens   LightShadowCat
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 25-9-2009
Berichten: 1565
Dieet: Paleo-'ish'


  Reageer met quote
Als je het invriest dan zou ik het pas na het ontdooien erop doen, dus echt pas op de omelet of op het laatst door de pastasaus. Dat heeft ook nog als voordeel dat het het vocht niet uit het vlees trekt, dus je vlees blijft sappiger en je hebt minder ijskristallen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 mrt 2010 11:09    
Vrouw Weeggegevens   Guinan
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 25-3-2010
Berichten: 33
Dieet: HCG-dieet
Woonplaats: Zwijndrecht - bij Rotterdam


  Reageer met quote
Ik vries mijn gerulde gehakt ook altijd in, maar dan héél plat in zo'n plastic-rits-zak. Dan breek ik af wat ik nodig heb en de zak kan weer luchtdicht (uitzuigen) de vriezer in. Klinkt voor sommigen misschien minder fris maar ik woon alleen, vandaar Lach

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 19:36    
Vrouw Weeggegevens   DeeDee
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 20-11-2007
Berichten: 238
Dieet: normaal gezond voedinspatroon
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Ik 'weeg' het zo'n beetje af en dan gaat het in diepvrieszakjes in kant en klare porties. Die doe ik dan inderdaad ook zo plat mogelijk drukken. Dan koelt het snel af èn het ontdooit ook lekker snel. Lach

Wat zijn we daar handig in hè? ;-)

_________________


~ Vet lijkt op geld. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen. ~
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 21:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1