| Auteur |
Bericht |
Cazzy Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 19-8-2009 Berichten: 104 Dieet: WmdW en gezond eten
|
|
Hallo allemaal,
Vraagje van mijn kant. Mijn vriend zei gister ineens dat hij zo een trek had in krentebollen, aangezien wij niet in NL wonen kan ik deze niet even in de winkel gaan halen.
Heeft iemand misschien een lekker recept voor krentebollen die dan eventueel ook nog WmdW-proof zijn??????
Groetjes,
Carlijn |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 07 sep 2009 8:59 |
|
 |
Odette Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 24-9-2007 Berichten: 40939 Dieet: Weg m/d Weegschaal Woonplaats: Gooise Meren
|
|
Krentenbollen
Ingrediënten
Deze komt van Smulweb.
Je zou volkoren meel kunnen gebruiken als je het kunt krijgen of een mengsel, de rest is beslist WmdW proof. Probeer zo weinig mogelijk zout toe te voegen.
800 gram bloem - 25 gram gist - 15 gram zout - 400 gram melk - 2 losgeslagen eieren - 100 gram boter - 100 gram krenten - 100 gram rozijnen - 70 gram sucade
Bereidingswijze
Behandel het deeg als bij witbrood. Voeg echter voor het beslaan van het deeg de gewassen en gedroogde krenten en rozijnen en de sucade aan het deeg toe. Bol het deeg op en laat het 1 uur rijzen. Breek het deeg en steek van het deeg nu stukken van 50 gram en bol deze op. Leg ze op een beboterde bakplaat en laat ze afgedekt op een lauwwarme plaats 30 minuten rijzen. Bak ze in een oven van 200 graden C. in ongeveer 20 minuten gaar. bestrijk ze met een kwast met water om ze te laten glimmen. Eventueel als ze bekoeld zijn bestrooien met poedersuiker
Schiet me net te binnen dat Meijke(dat is de schrijfster van WmdW) ook een recept in haar boek heeft gezet. Even kijken of ik het zo snel kan vinden...
Er staat dat ze uitgaat van mix voor volkoren brood. Weet niet of je dat in Duitsland kan krijgen. Veel rozijnen, krenten, noten en/of andere dingen die je lekker vind toevoegen en doen wat er in de grbruiksaanwijzing staat.
Ze zijn goed in te vriezen, dus als je een voorraadje maakt kun je zo op die manier bewaren. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 07 sep 2009 13:42 |
|
 |
Francina1980 Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 26-2-2009 Berichten: 4214 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Nieuwegein
|
|
| ik heb een keer zelf krentenbollen gemaakt inderdaad van het recept wat in het boek staat was erg lekker |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 07 sep 2009 14:18 |
|
 |
Cazzy Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 19-8-2009 Berichten: 104 Dieet: WmdW en gezond eten
|
|
Hallo,
Odette bedankt voor het recept! Ik ga ze vandaag maken. Mijn vriend was helemaal blij toen hij hoorde dat ik hier een recept had kunnen krijgen!!!
superrrrr
Groetjes,
Carlijn
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 08 sep 2009 7:32 |
|
 |

Geregistreerd op: 24-9-2007 Berichten: 40939 Dieet: Weg m/d Weegschaal Woonplaats: Gooise Meren
|
|
| Bak ze...(en met een beetje roomboter, hmmmmm) |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 08 sep 2009 9:57 |
|
 |
Saule Vaste Weegclubfan

|
|
Voeg ook eens naast je krenten en rozijnen wat gehakte walnoten of hazelnoten toe......... Waar is mijn broodbakmachine....  _________________ Go slow and go with the flow!
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 14 jan 2010 12:21 |
|
 |

|
|
ja...zo maak je een dr.. lekker!!  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 14 jan 2010 15:50 |
|
 |
|