Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Atkins:vanille ijs

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Greetje
In memoriam


Geregistreerd op: 22-2-2004
Berichten: 7376
Dieet: Sleeve en lowcarb
Woonplaats: Deventer


  Reageer met quote
Vanille-ijs

Ingredienten:

3/4 liter slagroom

6 eierdooiers

5 ml vloeibare zoetstof

1 vanille stokje
Bereiden:

Slagroom en vanillestokje samen in een pan verwarmen (vanille stokje open snijden zodat zwarte zaadjes er uit kunnen komen). Niet laten koken zodra het begint te borrelen pan van het vuur. In een andere pan 6 eierdooiers met 5 ml zoetstof schuimig verwarmen dan voorzichtig beetje bij beetje de slagroom er door roeren. Wanneer het begint te lobben of te wel tegen de kook aankomt gas uitdraaien en de massa in de schaal van de ijsmachine of anders gewone schaal aflaten koelen dan in het vriesvak zetten is ongeveer na 3,5 uur eetbaar. Ik bereid hem in mijn ouderwetse ijsmachine uit de 70e jaren. Geen ijsmachine dan gewoon om het half uur even de massa door roeren na 2 uur gewoon uitlaten harden

Recept van Irene

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 29 dec 2007 23:29    
Vrouw Weeggegevens   Aniekske
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 20-7-2009
Berichten: 11
Dieet: Atkins
Woonplaats: zonhoven


  Reageer met quote
hallo greetje,

kan jij mij zeggen of dit mag in de inductiefase mag en hoeveel kh het heeft

dank je wel lieve groetjes

aniekske

en hoeveel quote="Greetje"]Vanille-ijs

Ingredienten:

3/4 liter slagroom

6 eierdooiers

5 ml vloeibare zoetstof

1 vanille stokje
Bereiden:

Slagroom en vanillestokje samen in een pan verwarmen (vanille stokje open snijden zodat zwarte zaadjes er uit kunnen komen). Niet laten koken zodra het begint te borrelen pan van het vuur. In een andere pan 6 eierdooiers met 5 ml zoetstof schuimig verwarmen dan voorzichtig beetje bij beetje de slagroom er door roeren. Wanneer het begint te lobben of te wel tegen de kook aankomt gas uitdraaien en de massa in de schaal van de ijsmachine of anders gewone schaal aflaten koelen dan in het vriesvak zetten is ongeveer na 3,5 uur eetbaar. Ik bereid hem in mijn ouderwetse ijsmachine uit de 70e jaren. Geen ijsmachine dan gewoon om het half uur even de massa door roeren na 2 uur gewoon uitlaten harden

Recept van Irene[/quote]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 aug 2009 18:21    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
In memoriam


Geregistreerd op: 22-2-2004
Berichten: 7376
Dieet: Sleeve en lowcarb
Woonplaats: Deventer


  Reageer met quote
Mag wel maar neem er dan een klein schaaltje van dus geen lepels vol

2525 kcal voor de slagroom
420 kcal voor de eieren
het is dus heel calorierijk!!!!!

Ikzelf deed de Atkins met gezonde vetten zoals olijfolie en ook minder vet dan val je beter af.
Het gaat met Atkins toch meer om de eiwitten dan het vele vet. Het is later wat bijgesteld in gezondere vetten, dus minder dierlijke vetten. doei Greet Erg blij

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 11 aug 2009 19:18    
Vrouw Weeggegevens   DeeDee
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 20-11-2007
Berichten: 238
Dieet: normaal gezond voedinspatroon
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Ik heb het net gemaakt en het staat nog maar net in de vriezer. Ik kan nu al proeven dat het het heerlijk is. Lachen
Nu ieder half uur even roeren en vanavond eindelijk weer eens een overheerlijk toetje! smullen

_________________


~ Vet lijkt op geld. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen. ~
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 15:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1