| Auteur |
Bericht |
Wil-Sophie Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 1-3-2004 Berichten: 2929 Dieet: LOW-CARB Woonplaats: Urk
|
|
| Er zijn wat vragen over de hoeveelheid, de bakjes roomkaas zijn de goedkope van lidl en aldi, wel het vocht eraf gieten daar zitten de meeste kh in alleen met lijnzaad meel gaat prima ook bij de zoete versie (zie zoete recepten) ik doe weinig met die proteine poeder vind het behoorlijk kostbaar en glutenmeel en sojameel heb ik niet in huis. We hebben geen reformwinkel hier in Zuidlaren. En ik koop het lijnzaad in een dierenwinkel 1.25 per kilo volgens die verkoper is er niets mis mee want dan zou op de verpakking moeten staan niet geschikt voor menselijke consumpie. Vind het een kunst om de recepten zo goedkoop mogelijk dus voor iedereen toegankelijk te maken. Veel lieve groetjes allemaal. Wat een zonnetje hier, heerlijk. Mixer |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 27 mrt 2004 9:38 |
|
 |
Carla Weegclubfan voor het leven

|
|
| hallo allemaal, niks prima brood het is uitstekend brood!!!!!! heerlijk al een sneetje op met cacaoboter gisteren avond bij de koffie het leek wel een gebakje.mmmmmmmmm het ziet er echt uit als bruinbrood en het smaakt heerlijk bijna het zelfde als lijnzaadbrood uit de oven maar nu is de structuur veel beter ,net brood. meer recepten aub en mixer nu begrijp ik je naam,top hoor. groetjes carla |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 28 mrt 2004 12:25 |
|
 |

|
|
Bedankt voor je enthousiasme. Heb je het in de broodmachine gemaakt? ja ik heb wel wat recepten maar moet even uitzoeken of er al niet iemand eerder het wiel heeft uitgevonden zodat er geen dubbele dingen komen te staan,
Op de site van zoete recepten heb ik de zoete versie gezet en bij sauzen een recept.
Vandaag een choc. taart gemaakt die ik zag bij Jamie Oliver maar dat is weer van amandelmeel en hazelnootmeel en dat koop ik in Duitsland en niet iedereen beschikt over dat spul denk ik.Hij is wel gelukt trouwens
De hopjesvla die ik gister heb gemaakt moet ik nog een keer over doen om de maten gelijk te noteren.
Je kunt met dit brood eindeloos vari?«ren kaas erdoor, verse kruiden, restje spinazie, klodder sambal of mosterd, probeer maar succes. gr.Mixer |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 28 mrt 2004 18:34 |
|
 |
Jadie Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 5-2-2004 Berichten: 1328 Dieet: Atkins Woonplaats: Hoogvliet
|
|
Mixertje!!!....Uhh...ik heb wel amandelmeel en hazelnootmeel...please...zet je wonderdingen bij recepten???...Thanx!! :wink: _________________ Je kan beter een blauwtje lopen,dan een groentje blijven!!
|
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: zo 28 mrt 2004 21:13 |
|
 |

|
|
Nou ja ik dacht Hoogvliet ligt niet echt bij de grens, dus..
even denken.... 100 gram amandelmeel 50 gram hazelnootmeel ongeveer hoor,
6 eieren scheiden,
1 pakje roomboter (gesmolten)
zoetstof en 2 eetlepels cacao
wat amandelessence
2 theelepels natr. bicarbonaat (dat deed Jamie er niet door dus w.s. kan het ook zonder)
de 6 dooiers mengen met het gemengde notenmeel en zoetstof en essence en de gesmolten boter en cacao,
dan de eiwitten stijf kloppen en dit door het mengsel spatelen, en dan in bakvorm doen (ik heb van die siliconen, ideaal) anders in een goed ingevette met bakpapier beklede springvorm.
En ik doe het in de combi op 180 graden 20 minuten
In de oven zal het langer moeten, maar je kunt het mengsel ook heel goed in de broodbakmachine doen op gistvrij programma 1.40, maar dan wordt het geen ronde taart. Lekker met een klodder slagroom of insmeren met hazelnootpasta,
als je toch hazelnoten gemalen hebt kun je wat mengen met neutrale olie of ik bedenk ineens dat ik het ook met walnootolie kan mengen en dan met zoetstof en een heel klein snufje zout.
Dit doe je dan in een leeg jampotje om het nog meer op pindakaas te laten lijken kun je er een lepel tahin (sesampasta) doordoen.
Dit moet eigenlijk op een receptensite geplakt worden maar ik weet niet hoe dat moet en het rolt nu eigenlijk zo uit mijn mouw, dus je hebt de primeur, succes Mixer |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 28 mrt 2004 21:37 |
|
 |
Jadie Super Weegclubfan

|
|
Dank je wel mixer!!....Ik heb het al uitgeprint en ja..ik ga het in de broodbakmachine proberen!!...Ik heb de amandel en hazelnootmeel van Ellen!!....Toen we een meeting hadden bij rie thuis,hebben Ellen en Jose een vrachtwagenlading van die spullen meegenomen.. Ik ga met Betty naar de meides toe en dan slaan we gelijk weer een berg in. :wink:
groetjes...Jadie.. :wink: _________________ Je kan beter een blauwtje lopen,dan een groentje blijven!!
|
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: zo 28 mrt 2004 21:53 |
|
 |

|
|
| Wat gezellig klinkt dat allemaal, heb me ook aangemeld bij dat andere forum wat ik ontdekte, daar zit een heksje uit Annen hier vlakbij al is het maar om tips uit te wisselen over producten in de buurt. gr. Mixer |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2004 9:17 |
|
 |
Jadie Super Weegclubfan

|
|
| Het is inderdaad allemaal heel gezellig!!...5 juni hebben we een grote bbq op een scoutingkamp in Rotterdam...met gelegenheid om te slapen!!!...ik verheug me er nu al op!! :wink: Heksje...ja...dat is ook al een heel bekende op low-carbdutchie en atkinsforum!!...Voor de BBQ kan nog ingeschreven worden op low-carbdutchie....Het wordt in ieder geval weer heel gezellie!! :wink: _________________ Je kan beter een blauwtje lopen,dan een groentje blijven!!
|
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: ma 29 mrt 2004 11:56 |
|
 |
Sylvia2 Vaste Weegclubfan

|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 30 mrt 2004 15:31 |
|
 |

|
|
leuk he en nu maar fantaseren met lekkere kruiden, of de zoete versie.
Heb hem net zelf gebakken zonder proteinepoeder er zat een wat rare lucht aan de vorige en ik denk dat dat proteinepoeder is als het verwarmt wordt. Heb juist 4 van die grote zakken proteinepoeder gekocht bij de Tuinen weet eigenlijk niet wat ik er mee moet doen, nu blijkt dat het brood zonder die poeder lekkerder is, heb jij het met proteinepoeder gebakken?
Laatst aangepast door Wil-Sophie op zo 04 apr 2004 19:07, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 30 mrt 2004 19:45 |
|
 |
|