Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Lowcarb: glutenbolletjes

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
500 gram glutenmeel
1 ei
5 gram gist
250 ml handwarm water, aan te vullen met extra water totdat al het poeder is opgenomen (kan wel meer dan 300 ml zijn! Neem vooral niet te weinig water in het begin en giet het in ?©?©n keer bij de glutenpoeder)
1/2 eetlepel zout

Alleen kneden (gaat eigenlijk alleen in een BBM) en het deeg NIET laten rijzen. Als je aan het kneden bent wordt het een bal van zeer rubberig deeg maar dat komt helemaal goed, daarom niet te weinig water gebruiken. Misschien het deeg een beetje met je handen onderin de mengbak houden zodat het goed gekneed wordt. Je kunt het deeg een paar dagen in de koelkast goedhouden, het rijst dan wel enigzins.

De oven aan doen, stukjes deeg (het maakt eigenlijk niet uit welke vorm ze heben, ze bakken altijd als een bolletje) op de bakplaat leggen en 18 - 25 minuten bakken bij 175 graden. 18 Minuten als het deeg niet bevroren is, 25 minuten als je het rechtstreeks uit de vriezer in een koude oven doet. De bolletjes imploderen als je ze niet lang genoeg hebt gebakken, doe ze dan gauw nog even een paar minuten terug in de oven.

Invriezen gaat heel goed, wel zo handig in voorgesneden en los ingevroren stukjes van circa 2x2x2 of 3x3x3 centimeter.

Kleine bolletjes vormen doormidden gesneden 2 toastjes, van grotere bollen kun je ook plakjes snijden.

Je dient de glutenbolletjes versgebakken te eten. Na een uur of zo worden ze wat taai. Gebakken glutenbolletjes bewaren vind ik geen optie.

Petra
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 jan 2005 0:13    
Onbekend  omafia
Gast

Reageer met quote
Ik had het gelezen lijkt me ook wel wat, alleen waar haal je glutenmeel vandaan??? Ik denk dat ik zo eens naar de markt rij kijken of ze het daar hebben
Naar boven
BerichtGeplaatst: za 29 jan 2005 10:37    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie

Dieet: LOW-CARB

Reageer met quote
Op jouw forum al geschreven , bij de warme bakker en dan moet het op bestelling €7 per kilo, of bij sommige molens.
De markt ????? vast niet, maar je bent wel zo door je glutenmeel heen, maar goed ik weet verder toch niet precies wat ik ermee moet, ik vond het nogal ingewikkeld dat recepte, Jos?© gebruikt ook in haar recepten glutenmeel, maar dan theelepeltjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 jan 2005 14:20    
Onbekend  omafia
Gast

Reageer met quote
Cyber Oma heeft het bij de molen vandaan, 1,95 kilo.

We gaan het morgen bij haar proberen want je moet het in de BBM mixen en die heb ik niet.

Voor 1.95 is het geen ramp als het mislukt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za 29 jan 2005 14:42    
Vrouw Weeggegevens   Twompie

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Ik had het recept zelfs nog nooit gelezen! Maak om te beginnen maar de helft klaar, want je krijgt een enorme hoeveelheid!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 jan 2005 15:37    
Vrouw Weeggegevens   Ines

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Ik hoor morgen wel van jullie hoe ze zijn geworden en hoe ze smaken Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 jan 2005 15:40    
Onbekend  omafia
Gast

Reageer met quote
Nou ik ben ook in voor de helft hoor, want het is noal wat he.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za 29 jan 2005 16:50    
Vrouw   Saskiavh
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Eindelijk heb ik ze gebakken. 4 grote klonten in de oven en ik kreeg Italiaanse bollen, maar wel hol. Ik heb er 2 als Italiaans broodje (plakjes kaas, salami en wat sliertjes rode paprikasalade uit de olie)gegeten. Dat is wel nodig,want op zich smaken ze nergens naar en idd snel taai. De rest vries ik maar even in.

Goede test voor je gebit ( of kleefpasta Lachen Lachen )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 feb 2005 16:09    
Onbekend  omafia
Gast

Reageer met quote
Je moet het ook met kleine bolletjes doen dan krijg je kleine bollen maar ook die zijn snel taai, ik krijg het zuur van die bolletjes wel jammer vond het best lekker met jam
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo 27 feb 2005 18:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1