Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Atkins, Dr Frank, Lowcarb: hoofdgerechten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



zuurkoolschotel

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Krisje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 11-12-2007
Berichten: 462
Dieet: Low-carb
Woonplaats: Houten


  Reageer met quote
voor 4 personen

Pond rundergehakt
2 paprika's een rode en een gele
1 pond kruidenzuurkool
bekertje creme fraiche
1 el paprikapoeder (zoet en/of pikant naar smaak)
peper en zout
( puree voor ovenschotels)


Kneed door een pond rundergehakt 2 theelepels paprikapoeder, zout, peper. Goed doorkneden en er balletjes van draaien zo groot als een euro.
Snijdt de paprikas in 4 parten en die in smalle reepjes. Laat de zuurkool uitlekken.
Verhit een eetlepel olie in een hapjespan en braad de balletjes gehakt. Voeg als ze mooi bruin zijn de paprikareepjes toe en bak even mee. Voeg dan de rest van het paprikapoeder toe en bak dit ook even mee.
Trek de zuurkool per plukje uit elkaar boven de pan en roer alles goed om. Laat de zuurkool met de deksel op de pan goed garen. Roer er dan de creme fraiche doorheen.

Voor mijzelf schep ik een gedeelte apart. Voor mijn gezin schep ik de rest in een ovenschotel en verdeel er twee zakjes aangemaakte puree voor ovenschotel overheen. Dit gaat in de oven zo'n 30 minuten, mijn portie verwarm ik in de pan. En het is echt super lekker!
Romig door de creme fraiche, pikant door het gehakt, zuur van de zuurkool, en zoet van de paprika.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 mrt 2009 18:30    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 53999
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Je kan knolsellerij puree maken voor een low-carb zuurkoolschotel ook erg lekker

_________________
Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 02 apr 2009 11:09    
Vrouw   Spookje-mazzeltof
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 16-11-2008
Berichten: 5444
Dieet: Gezond eten bewegen en letten op Kcal en Koolhydraten


  Reageer met quote
Ook met South-Beach puree van bloemkool is dit lekker maar wel zorgen dat de puree dan niet te dun wordt;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009 10:48    
Vrouw Weeggegevens   Truus27
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 30-6-2009
Berichten: 164
Dieet: gastric by pass
Woonplaats: Drenthe


  Reageer met quote
Als je gewoon af wilt vallen zonder een dieet kun je dan ook wel gewoon de ovenschotel met aardappelouree eten?

_________________
Groetjes Amanda
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2009 22:03    
Vrouw Weeggegevens   Krisje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 11-12-2007
Berichten: 462
Dieet: Low-carb
Woonplaats: Houten


  Reageer met quote
Tuurlijk kan dat. Zuurkool is erg gezond en bevat erg weinig kcal.
Je moet wel even kcal gaan tellen qua puree. Ook kun je de creme fraiche vervangen door de light versie.
En als je de balletjes hebt gebraden ze eerst uit de pan halen en dan de pan even schoonvegen/spoelen zodat je dat extra vet kwijt bent.
Ballen weer terugdoen en dan op laag vuur de paprika's even meebakken, dan de zuurkool erbij en op laag vuur met de deksel op de pan laten garen. Af en toe omroeren.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2009 19:31    
Vrouw Weeggegevens   weervrouw
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 3799
Dieet: Dukan-low-carb


  Reageer met quote
Ik heb dit recept vandaag gemaakt en karweizaadjes bij de zuurkool gekookt en ik vond het werkelijk heerlijk terwijl ik helemaal niet zo van zuurkool houd. Maar dit is werkelijk lekker, ook zonder puree.

_________________

gestart op 11-06 / 72
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 01 dec 2011 22:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1