Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Atkins: worstebroodjes

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Betty
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Heb vorige week een bus fijnlijntje broodmix gekocht om zelf brood te bakken, en ze zijn echt heel lekker!!!
Het recept kwam ik tegen op het forum van Pex.
Het is wel wat werk, maar ik had 25 broodjes, en heb ze lekker ingevroren!! Uitlachen Cool :wink: Idee

Deze hoeveelheden zijn voor ongeveer 20 stuks.

Bereidingswijze:

Benodigdheden:
- 500 gram Fijn Lijntje broodmix
- 500 gram gehakt
- 360 gram water
- 3 eieren
- ?± 20 gram droge gist
- zout
- peper
- nootmuskaat

Weeg 360 gram water af. Meng de broodmix, droge gist, 2 eieren en zout voeg dit toe aan het water. Goed kneden tot een deeg ontstaat wat niet plakt. Water toevoegen indien te droog, broodmix toevoegen als het te nat is. ?± 1 a 1 ?½ uur op kamertemperatuur afgedekt met plastic laten rijzen. Opnieuw goed kneden en kleine bolletjes van maken en nogmaals 1/2 tot 1 uur onder plastic laten rijzen.

Gehakt aanmaken met een ei, zout, peper en nootmuskaat. Het gehakt mag best pittig gekruid worden. Hier rolletjes van maken.

De bolletjes uitrollen tot lapjes. Het gehaktworstje er in leggen en het deeg dichtvouwen. De randen van het deeglapje nat maken met water zodat het beter dicht plakt.

Voor dat je de bakplaat in de oven zet de broodjes nog even met geklopt ei bestrijken.

Oven voorverwarmen op (afhankelijk van de oven) ?± 225?°C en ongeveer 15 tot 20 minuten in de oven bakken.

Het enige nadeel van dit recept is dat het deeg een bruinbrood deeg is, maar de smaak is prima.

Als iemand suggesties heeft voor verbetering dan graag jullie reactie.

veel liefs,

Betty
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2004 11:21    
Vrouw Weeggegevens   Loenatick
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Dr Cohen

Reageer met quote
lieve betty, Lachen
je hebt geen reactie's gekregen ...... Verward dat snap ik ze zijn zo heerlijk daar hoeft niets aan verandert te worden!!! :wink:

echt een feestje die broodjes van jou!!!
dank je voor je recept!!

lieve groetjes Loentje Rollende ogen

....als de moed je in de schoenen zakt, ga dan eens op je kop staan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2005 18:04    
Vrouw Weeggegevens   Loenatick
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Dr Cohen

Reageer met quote
joepie de poeppie, Applaus
was dit heerlijke resept een beetje kwijt Stom stond gelukkig hier nog braaf op mij te wachten, tis een toppertje bij ons thuis!!! Kussen nogmaals dank!

liefs loentje Rollende ogen

....als de moed je in de schoenen zakt, ga dan eens op je kop staan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2005 22:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1