Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Atkins: selderijsoep, als je je bril afzet is het erwtensoep

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Twee mogelijkheden, je maakt het of van een selderijknol (in stukjes) of van een struik bleekselderij (fijn snijden m.b.v. de keukenmachine).
Gaar koken met een paar blokken kippebouillon en kerry, dan goed pureren met de staafmixer of in de blender, uitgebakken spekjes, geruld gehakt of saucijzen en/of hema rookworst in plakjes erdoor en afmaken met groene droge kruiden: peterselie, lavas of bieslook en wat prei erdoor of prei meekoken en mee pureren.

De soep moet lekker dik zijn, een dag in de koeling maakt het nog lekkerder en het summum is om i.p.v. water met bouillonblokken, bouillon van varkenspoten, oren, staartjes of wat iets meer zij te trekken, dan heb je de autenthieke erwtensoepsmaak, een mixerbammetje met katenspek en mosterd, en je hebt een streekgerecht.....geweldig!Groeten Mixer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 20:48    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Dan ook maar mijn favoriet, misschien horen deze soepen bij hoofdgerecht, want het vult enorm.

Heel makkelijk, blikken tomaten goed pureren, kippebouillonblokken naar smaak en wat heets cayennepeper of een lik sambal, een paar druppels zoetstof, gehakt in een koekenpan rullen met kerrie en dat erdoor doen, ook weer niet te zuinig zijn met de tomaten het moet lekker dik zijn.
eet smakelijk, Mixer : Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 20:53    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Zo h?©, dat ziet er lekker uit Lachen Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 21:05    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Op verzoek van Klavertjes, die heeft er van gesmuld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 21:13    
Vrouw Weeggegevens   klavertje4
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-2-2004
Berichten: 2652
Dieet: Atkins
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
ja, echt lekker hoor. Moet alleen morgen nog even bij mijn dochter langs, die werkt bij de hema achter het vlees. Een paar worsten kopen, lekker en dan met pannekoeken!!!!

_________________
Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 nov 2004 1:14    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Hoe maak jij je pannekoeken en die eet je bij de soep?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 nov 2004 9:58    
Vrouw Weeggegevens   klavertje4
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-2-2004
Berichten: 2652
Dieet: Atkins
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Staan die niet op dit forum dan?? Ik heb helemaal aan het begin van Atkins een hele klapper vol recepten gezocht op internet, daar staan ook mijn pannekoeken in.
Tegenwoordig expirimenteer ik wat.
In elk geval 2 eieren en 1/3 bakje roomkaas (aldi) en zoetstof mixen met staafmixer, evt proteinepoeder, lijnzaad, gedroogde kruidenerdoor, Dit mengsel in eens of twee porties in roomboter bakken. Kaas spek of wat je maar wil kan je ook meebakken. Ik maak ze altijd zoet genoeg maar evt kun je er wat ahornsiroop overheen doen.
Zal het nog bij receten plaatsen.

_________________
Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 nov 2004 18:35    
Vrouw Weeggegevens   klavertje4
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-2-2004
Berichten: 2652
Dieet: Atkins
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Ik eet ze na een kop soep. Is een hele maaltijd op deze manier.

_________________
Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 nov 2004 18:37    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Bedankt en ....jij komt wel aan je trekken, en gelijk heb je...ik ook hoor! Heb net mosselen gegeten en ze waren niet lekker zat een rare smaak aan heb de helft weggegooid dus ga straks lekker wat met slagroom maken want ik heb wel erge trek nu.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 nov 2004 20:22    
Vrouw Weeggegevens   Jose
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-2-2004
Berichten: 1390
Dieet: Cambridge Dieet
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Heb gisteren een grote pan soep gemaakt, had er nog 2 stengels prei bij gedaan, mijn man dacht dat het echte erwtensoep was. Hij is heerlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 11 nov 2004 11:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2