Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: Gezond eten & Vegetarische recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Receptenboekje van Melissa

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   vandijkm
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Haha ik zie jullie paniek helemaal voor me. Geen bakpapier! En hoe heb je het opgelost?
Als je dat nog een keer overkomt, dan kun je ook gewoon een ovenschaal invetten en daar alles in doen. Dan duurt het wel twee keer zo lang voordat het gaar is.

Runderchipolata's zijn gewoon dunne worstjes met rundvlees erin. Bijvoorbeeld deze:
https://www.dirk.nl/boodschappen/vlees-vis/gehakt-worst/runderchipolata%205%20stuks/99067

Leuk dat je mijn recepten uitprobeert. Ik zal snel weer eens een nieuwe erop zetten. Maar voor nu heel veel succes woensdag met je operatie!

How do you get the insuline down? By not letting it go up! - Robert Lustig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 sep 2025 18:55    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Je moet niks-Heidi Stiegelis

Reageer met quote
Ha meis,
ik ben er weer, het is heel goed gegaan.
Hoewel..... het leek er op dat ik een dag langer moest blijven omdat een urineonderzoek niet goed was, maar na herhaling mocht ik om 17.00 dan toch naar huis.

Onze eerste tray werd dus een stoofpotje, onbedoeld maar lekker, we hebben er witte rijst bij geserveerd. Ik kan, je geloof het vast niet, heel mooie droge rijst koken.

Nu zit ik op een 14 dagen vloeibaar dieet, en dat is een nieuwe uitdaging, Maar niets is mijn man teveel. Hij een flespompoen gekocht en heeft de tray weer gemaakt.(om in de blender te doen)!

Ik heb nog wel moeite met vloeibaar eten, ik denk dat ik volgende week gewoon onze warme hap in de blender doe.

Prettig weekend!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 sep 2025 9:35    

Reageer met quote
Melissa,
je zegt het goed mijn man natuurlijk erg aardig, maar het werkt al heel lang zo. Deze komende weken moet het eten in de blender en wat een bof voor ons: we hebben wat menuutjes van jou kunnen gebruiken. Het moet je goed doen dat jou dat wij zo gretig met jouw recepten omgaan! Ze zijn lekker!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 sep 2025 17:01    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Astride schreef:
Melissa,
je zegt het goed mijn man natuurlijk erg aardig, maar het werkt al heel lang zo. Deze komende weken moet het eten in de blender en wat een bof voor ons: we hebben wat menuutjes van jou kunnen gebruiken. Het moet je goed doen dat jou dat wij zo gretig met jouw recepten omgaan! Ze zijn lekker!

Nou ik voel me zeker vereerd dat mijn receptjes zo gretig genuttigd worden! Al moet je gepureerd eten dan is het wel zo fijn als de smaak dan goed is.
Ik zal me bezinnen op een volgend recept. Misschien voor jou eem gezonde smoothie of iets blendbaars.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 sep 2025 19:27    

Reageer met quote
vandijkm schreef:
Astride schreef:
Melissa,

Nou ik voel me zeker vereerd dat mijn receptjes zo gretig genuttigd worden! Al moet je gepureerd eten dan is het wel zo fijn als de smaak dan goed is.
Ik zal me bezinnen op een volgend recept. Misschien voor jou eem gezonde smoothie of iets blendbaars.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 sep 2025 9:35    

Reageer met quote
Alles is goed, misschien is dit een goed idee van mij. Jullie dochter en jij kijken graag naar romcom en ik houd veel van Engelse films! Dan is tijd voor The Roses.
Wat leuk als je ook zulke dingen gemeen hebt
.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 sep 2025 10:24    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Weer tijd voor een nieuw recept:

Wortel gehakt ovenschotel met curry mango kruiden
Voor 4 personen

Kook 600 gram aardappelen in kleine stukjes samen met 600 gram wortelen (ook in stukjes) in een grote pan met zout. Het moet koken tot iets steviger dan beetgaar.

Rul 300 gram gehakt en bak een gesnipperde ui mee. Voeg daarna een eetlepel Santa Maria curry mango kruiden toe en een flinke scheut slagroom of kookroom. Voeg dan 400 gram linzen toe. Voeg peper en zout toe naar smaak.

Roer nu de groente door het gehakt en doe het allemaal in een ovenschaal. Strooi er geraspte kaas overheen. Doe het dan nog 20 minuten in de oven op 200 graden.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 sep 2025 17:08    

Reageer met quote
Lieve Melissa, wat moeten we toch eten?

Mijn man, die voor ons kookt, was erg gecharmeerd van jouw receptjes.
Hij is alweer uit het ZH ontslagen en heeft veel tijd.

Heb je weer wat ons?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 apr 2026 20:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3