Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Atkins, Dr Frank, Lowcarb: hoofdgerechten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Kipfilet met rozemarijn en courgette.

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-4-2014
Berichten: 11686
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Kipfilet met rozemarijn en courgette.

Ingrediënten:

1 kipfilet;
½ courgette (± 150 gram) (ik heb een groene en gele gebruikt);
½ ui;
4 tenen knoflook;
1½ tomaat;
8 champignons;
1 plak ontbijtspek;
vers takje rozemarijn;
snufje zout;
flink wat peper, lekker uit de molen.

Bereiding:

Verwarm de oven alvast op 200°C (of 180 als je de plaat gebruikt). Kies de stand verwarmen van onder of van onder en boven, niet op de hete lucht stand. Snijd de ui in grove stukken, de courgette in mooie plakjes, ook de tomaat in plakjes, eventueel zonder pitjes en nat spul, de champignons in kwartjes (uiteraard schoongemaakt). De knoflook mag ook in dunne schijfjes gesneden worden, liever niet persen want dan wordt het erg overheersend.

Als de voorbereiding er op zit, leg je eerst de kipfilet in het midden van de ovenschaal. Wij zijn met zijn tweeën en hebben drie kipfilets gemaakt, 1 voor ieder en 1 voor morgen, want dan staat er een salade met kipfilet op het menu bij de lunch. Steek met een mes schuin, vlak onder het oppervlakte sneden in de filet, zodat je er wat schijfjes knoflook in kan proppen. Houd je niet van knoflook kan je dit natuurlijk laten zitten. 3 schijfjes is genoeg per filet.

Leg de schijfjes courgettes en tomaat er afgewisseld omheen, strooi de ui en champignons er ook over maar niet op de filets, vervolgens haal je de rozemarijn van het takje en strooi je het over het hele gerecht. Stop de resterende knoflookschijfjes tussen de groente en de kip, zo min mogelijk aan het oppervlakte want knoflook kan snel verbranden. Eindig met over de filet een plak spek te leggen. Nu mag het in de oven, kijk bij 20 en 30 minuutjes of het gaar is, bij mij was het na 35 minuten goed en zag het er uit als op de foto.

Totaal: 10,3 koolh, 248,7 kcal, 36,7 eiwit, 6,3 vet.

Bron: https://www.gobento.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015 19:38    
Vrouw Weeggegevens   Cappuchino85
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 30-10-2022
Berichten: 205
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Ik heb het vanavond gemaakt. Dank je wel voor het recept

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 nov 2022 19:35    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1