Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: EGA recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Warm lunchgerecht: Broodschoteltje februari 2017

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
In de afgelopen twee weken zijn we in ons sprintje een broodschoteltjes uitdaging aangegaan en heeft iedereen geprobeerd een nieuwe variatie op het thema te maken

Broodschoteltje
Ooit heb ik de naam opgepimpt naar broodtaart maar ach.. ik ben dol op het gerecht.. What's in the name!

Je kan 'em zoet maken of hartig.
Als ik veel zoete trek heb maak ik de zoete variant. Je kan dan kiezen voor gedroogde pruimen, abrikozen of rozijnen, appel of banaan, of fantaseer er lekker op los. Voeg eventueel ook een beetje citroensap toe
En bij de hartige variant doe je er groenten naar keuze in, vervang je een ei voor 15 gr kaas, 50 gr kwark, 25 gr kip of 25 gr spekjes (dit is nl de halve portie, naast het andere ei).
Maak er gewoon een lekker feestje van!

Basis van het broodschoteltje
2 eieren, 75 gr melk, peper, zout en kruiden, 2 sneetjes brood.
Brood in stukjes in schaaltje doen, groenteprutje gaar stoven of zoet mengsel samenstellen en eventueel even laten wellen.

Brood, melk en mengsel doorelkaar mengen in een ovenvast schaaltje, eimengsel erover.
170 graden, 30 minuten in de oven.

Broodschoteltje van Pripa
60 gram brood in dobbelsteentjes gesneden, 25 gram spekjes, 25 gram ui, knoflook, peper en kruidenzout, gedroogde tomaten (2 helfden, dus 1 tomaat), 100 gram spinazie (diepvries), 75 gram melk, 1 ei

Broodschoteltje Mamadarijn
100 gr melk , 2 alisonboterhammen (die al behoorlijk droog waren) in de melk gebrokkeld, een ei en 50 gr kwark erbij en een lepel Salsa Bravas, een stukje prei fijngesneden, een bosui fijngesneden, een paar minitomaatjes fijngesneden, en een stukje courgette in kleine blokjes gesneden (in totaal 50 gr zoete groenten, de ui en courgette even gewogen).
Alles door elkaar geroerd en toen een ingeving: gedroogde uivlokken als topping en heel veel peper erover gedraaid (ik heb een fairtrade molentje met peper-citrus). 180 graden, 30 minuten in de oven.

Zoet broodschoteltje Marjond
2 boterhammetjes in stukjes, 75ml melk, 2 geklopte eitjes, 2 in stukjes gesneden gedroogde abrikozen, wat rozijntjes en gedroogde cranberry's. Voor de smaak wat kaneel en extra koekkruiden.

Marjon vond het niet zo bijzonder lekker, misschien mistte het snufje zout, een lepel honing of een scheutje citroen? Het proberen waard.. Of misschien iets royaler zijn met de koekkruiden

Sambal bij? Broodschoteltje van Yvonne
Eimengsel gemaakt van: 2 eieren. 75 ml halfvolle melk, bruchetta kruiden, scheutje ketjap asin, 1 tl sambal , scheutje tomatensap, 1 el gedroogde uien, 1/2 paprika, 1 bosuitje, worteltjes in blokjes gesneden en aangefruit
2 sneetjes volkorenbrood in stukjes in een ovenschaal gelegd. Daar de aangefruite groenten door gemengd en het eimengsel er overheen gegoten. 30 minuten in de oven op 175 graden.

Had naar haar mening iets korter gemogen in haar oven.

met dank aan Marjon voor de inspiratie:
Zoet broodschoteltje met appel van Mamdarijn
75 gr Melk met 2 boterhammen in stukjes, snufje zout en twee eieren door elkaar geroerd (even laten staan) .
Halve appel, 2 abrikozen in kleine stukjes gesneden en een paar rozijnen met een beetje bessensap laten wellen, kaneel, beetje kardemom en een drup vanille-essence erdoor geroerd en op het broodmengsel gelegd.

30 minuten in een voorverwarmde oven op 170 graden gebakken.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 feb 2017 22:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1