Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



ijsschaal voor opdienen van gerechten

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   lunafloor
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 31-12-2007
Berichten: 19503
Dieet: 5:2 Vegetarisch


  Reageer met quote
Neen een kom en leg ijsblokjes op de bodem. Pak een 2e kom die in de eerste past en zet die op de ijsblokjes. De 2e kom moet een stuk kleiner zijn dan de 1e zodat je tussen de twee kommen (aan de zijkanten) ook wat ijsblokjes kan doen. Zorg dat de kommen netjes in elkaar staan en vul op met allerlei verieringen die passen bij je feesttafel. Bij kerst bijv hulsttakjes en rode besjes. Bij pasen gele bloemetje en/of gele frutsels. Giet tussen de kommen water en rangschik de frutsels nog een beetje zoals je ze hebben wilt. Eventueel kan je met wat ijsblokjes op bepaalde plaatsen je zorgen dat iets blijft zitten waar je het wilt.
Zet de twee kommen in de diepvriezer. Je moet ze wel op tiijd in de vriezer zetten anders is de kom niet op tijd klaar. Hoe lang is afhankelijk van de dikte en grote van de kom die je maakt. Hoe groter het verschil is tussen de twee kommen
hoe dikker de wand van de kom wordt. Ik maak hem meestal 2 dagen van te voren.Dat is ruim.
Als je de kom nodig hebt dan doe je in de binnenste kom wat warm water. Haal de binnenste kom eruit. Doe nu de buitenste kom even in warm water. Deze laat nu ook los.
In de bevroren schaal kan je van alles opdienen. Het duurt heel lang voor hij smelt en ik zet hem daarna vaak weer in de vriezer en gebruik hem nog een keer.
Wel zorgen dat als je hem in de vriezer terug zet dat hij niet in de vriezer kan vastvriezer.
Op deze manier kan je alerlei vormen en maten schalen maken van allerlei kleuren en allerlei thema;s.

Als je ongekookt water gebruikt krijgt je kom een frosted uiterlijk m.a.w. een beetje ondoorzichtig. Dat vind ik zelf het mooist. Als je gekookt water gebruikt wordt de kom helder.

"Bevroren vruchten" hier en daar als versiering erin is bijv. ook mooi.
Klop eiwit lichtjes. Bestrijk fruit hiermee. Dan fijn tafelsuiker erover

Succes en prettige feestdagen!!.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 mrt 2008 10:03    
Vrouw Weeggegevens   Tienepien
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-7-2008
Berichten: 56
Dieet: kcal tellen


  Reageer met quote
Leuk idee zeg! Dat ga ik eens proberen!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 20:05    
Vrouw Weeggegevens   Patriesje
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 30-4-2009
Berichten: 509
Dieet: gezond eten en sporten
Woonplaats: Brunssum


  Reageer met quote
wat een leuk idee, ga ik zeker eens proberen

_________________

love to live...live to party....zumba
www.sportchicks.hyves.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 23:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1