| Auteur |
Bericht |
Wil-Sophie Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 1-3-2004 Berichten: 2929 Dieet: LOW-CARB Woonplaats: Urk
|
|
| Probeer weer wat, moet lukken. Ben soms wat slordig met de hoeveelheden, dus... |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 27 sep 2004 11:47 |
|
 |
Jose Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
Doe er eens een schepje zout in, dat houdt het vocht goed vast en geeft gelijk nog meer smaak aan het brood.
Het zout mag alleen niet direct in contact komen met de gist.
Zelf doe ik bij gebruik van de broodmachine eerst de vloeistof in de vorm, daana het hout en daarna de meelvervangers en bovenop de gist de boter en de eventuele ander stoffen. |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: ma 27 sep 2004 19:29 |
|
 |

|
|
Het brood is goed maar niet echt gerezen, ik zal het de volgende keer zo doen als jij beschrijft Jos?©,
ik had het zout en de suiker en de gist erdoor gestrooid, dan komt het niet in aanraking met de gist rechtstreeks, of moet ik de gist oplossen in suikerwater en dan het papje bovenop gooien?
Bij Mathilde was tie prachtig gerezen, zij doet het goed dus... |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 27 sep 2004 21:23 |
|
 |
Janet Vaste Weegclubfan

|
|
Misschien moet je eens kwark proberen inplaats van roomkaas dit zit namelijk volgens mij in al het kharm brood
Heb er verder geen verstand van hoor dus als je heb van hallo je weet niet waar je het over hebt dan doe je maar net of je dit berichtje niet gelezen hebt  _________________ Groetjes Janet
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 27 sep 2004 21:32 |
|
 |

|
|
| Nee leuk als je meedenkt, je moet ergens beginnen en er mislukt bij mij een heleboel, maar ik had er geen roomkaas doorgedaan en de struktuur is heel goed en lekker het zit 'm in de gist dat doe ik niet goed de gist verliest zijn werking dus komt in aanraking met vocht of zout. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 27 sep 2004 21:38 |
|
 |
Twompie Weegclubfan voor het leven

|
|
| Mixer schreef: | | Bij Mathilde was tie prachtig gerezen, zij doet het goed dus... |
Zij had geluk dus......... |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 27 sep 2004 21:49 |
|
 |

|
|
De smaak is in ieder geval heel goed en de structuur ook, ik was eerst bang voor teveel vocht, want die had ik hetzelfde gelaten 240 ml en 3 eieren geloof ik, maar de colon rein slurpt samen met het zout het vocht op, dus iedereen kan experimenteren, met het geluk van Mathilde moet lukken!!!
ps en iets waar je niet tegen kan b.v. proteinepoeder kun je rustig weglaten of havervlokken eruit, het lijkt al gauw op brood. Echt waar! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 28 sep 2004 9:13 |
|
 |
omafia Gast
|
|
| Is dit ook gewoon in de hetelucht oven te bakken??? |
|
| Naar boven |
| |
Geplaatst: vr 05 nov 2004 7:53 |
|
 |
Jose Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
| omafia schreef: | | Is dit ook gewoon in de hetelucht oven te bakken??? |
Tuurlijk, pas dan wel de temperatuur aan anders is het snel te donker. Ongeveer 10 graden lager dan een convencionele oven. |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: vr 05 nov 2004 10:18 |
|
 |
whomalu Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Geregistreerd op: 17-8-2009 Berichten: 24 Dieet: Atkins Woonplaats: stadskanaal
|
|
| Naar boven |
|