Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: EGA recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Ega soepjes

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   winniegek
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Erwtensoep
125gr erwten
500ml water
boulliontabet
400gr erwtensoepgroente ik heb nu worteltjes prei en selderij gedaan
eventueel voor de lunch nog 50gr vlees toevoegen
Erwten water en boulliontabet aan de kook brengen en daarna met een mixer mixen voeg de groente toe en laat 20min goed door koken eventueel op smaak brengen met peper

.Pindakaas soep
25gr fijngehakte ui
1/2 eetlepel bloem
zout
selderijzout
15gr pindakaas
125cc melk
125cc tomatensap
1/2 tomaat

Fruit de ui tot ze glazig zijn. Roer de bloem erdoor met wat selderijzout. Giet onder het roeren beetje bij beetje de melk erbij. Laat de soep 5 minuten zachtjes koken. doe er de tomatensap erbij en laat de soep nog een paar minuten koken. pel de tomaat en snij deze in stukjes. Voeg nu de pindakaas en de tomaat toe aan de soep en laat deze dan nog een paar minuten door koken.
Zelf doe ik er nog een pepertje in maar dat komt omdat ik van pittig hou

Maaltijdsoep
100 gr. Aardappel, 125 gr. samen ui / Peultjes / spruitjes (of doperwtjes), 1 wortel, ½ stengel bleekselderij, ¼ prei, stukje groene kool, 1 eetl. olie, 100 gram witte bonen, 50 gerookte kip, blikje tomaten stukjes uit blik, 3 dl. Kipbouillon, knoflookpoeder, peper & zout. kruidenbuiltje van laurier/tijm en rozemarijn.

1. Snipper de ui fijn, gerookte kip en aardappel in blokjes, snijd de wortel en selderij in kleine stukjes, de prei in dunne ringen en de groene kool in fijne reepjes.
2. Smoor in een wok met 1 eetl. olie de ui, voeg de gesneden groente, aardappel en tomaten toe en laat alles nog eventjes smoren.
3. Laat de witte bonen uitlekken en spoel ze af. Doe de bonen, bouillon en kruidenbuiltje en de wokgroenten in de pan en roer het geheel door elkaar voeg de kip toe.
4. Laat de soep ± 15 minuten met een deksel op de pan zachtjes koken

Bruine bonen maaltijdsoep
100gr aardappelen
200gr bruine bonen
125gr ui
100gr winterwortel
200gr knolselderij met groen
200gr prei in ringen
1 laurier blad
1 bouillonblokje
1/2l water
peper zout

-doe de gewassen en gesneden groente en aardappel met het laurierblad in een pan en kook de groente beet gaar in ongeveer 1/2l water met bouillonblokje
- voeg de goed afgespoelde bonen hierbij (houd 10 bonen apart)
- haal het laurierblad eruit en mix alles met de staafmixer
- doe de losse bonen erbij en maak het op smaak met peper en zout

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2012 13:51    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Pindakaassoep is mijn favoriet, ik maak 'me niet zo vaak, maar als ik er weer even aan denk en ik weer beter op mijn menu let dan pompt dit soepje vaak weer boven en geniet ik er ultiem van. Ik
Post even een foto, deze keer heb ik mijn soepje uitgebreide met een beetje prei en courgette in kleine stukjes..

mijn recept is ietsje anders. Ipv zout voeg ik een halve lepel Ketjap Asin of Kikkoman soyasaus toe.

En als de pindakaas toegevoegd worde dan doe ik er ook wat sambal bij.
En in het soepj hieronder zit ook wat prei en courgette.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016 13:01    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1