Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



warme chocolademelk

Auteur Bericht
Vrouw   schanulleke
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 24-8-2004
Berichten: 63

Woonplaats: rotterdam


  Reageer met quote
Warme chocolademelk

Aantal personen: 2
Ingredi?«nten
3 dl kokend water
4 theelepels pure cacao
room
zoetstof naar smaak

Bereiding:
Verdeel de cacao over 2 mokken
Giet het water hierop en roer goed zodat er geen klontjes ontstaan
Voeg nog een scheutje room, en zoetstof naar smaak toe

_________________
ik doe South Beach[tab:a1a792f616]
Start 26.7.04 : 94[tab:a1a792f616]start offensief: 83.2[tab:a1a792f616]Huidig gewicht: 78.1 [tab:a1a792f616]sint/piet streef: 76 [tab:a1a792f616] streef 68
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 21 sep 2004 23:15    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Oma spreekt: om klontjes te voorkomen is het beter de cacao eerst met KOUD water en wat zoetstof tot een papje te maken dan de room en op het laatste het hete water dan kun je aan de kleur zien om er niet te veel water bij te doen.

Met die instant cacao inclusief suiker is dat niet nodig (die mogen we niet,nesquick enz.) maar ik ben van de generatie dat dat niet bestond, toen bestond er alleen cacao van Droste (met die zuster op de verpakking) en de andere merken wil me niet te binnen schieten.
Dus het papje maken was destijds onze wekelijkse bezigheid want we kregen dat op zaterdagavond met een speculaasje ... o en natuurlijk ook op sinterklaasavond. gr.Mixer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2004 14:06    
Vrouw Weeggegevens   klavertje4
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-2-2004
Berichten: 2652
Dieet: Atkins
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Lekker he... Ik maak die ook regelmatig. ga ik zelfs nu doen, het regent en de wind blaast om het huis, echt herfst dus. De strijk is weer aan kant voor nu (machine en droger zitten nog vol) Dus ik heb wel een traktatie verdient!!

_________________
Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2004 14:31    
Vrouw Weeggegevens   Schapie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-2-2004
Berichten: 1080
Dieet: ketogeen (low-carb)
Woonplaats: Nederland


  Reageer met quote
Hai

Ik neem als 'alternatief' voor chocolade melk met cacao oplos chocolade melk van buisman. Daar heb je nu suikervrije in en die is 3.7 kh per beker. Het is op zich wel veel maar ik vind het goed te doen als extra'tje.

Doegie Schapie.....

Dat ik geen cacao zo uit de bus neem is omdat ik er verschrikkelijk koppijn van krijg......dus voor mij ook geen snikkers..............boehoe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2004 15:45    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
verdient Klavertje, klinkt wel gezellig zo als je over je huishouden vertelt, heb vandaag ook bedden verschoond en slaapkamer gezogen en gewassen en gevouwen, strijken moet nog. Toelachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2004 18:13    
Vrouw Weeggegevens   klavertje4
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-2-2004
Berichten: 2652
Dieet: Atkins
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
ja he, Het is hier ook heel gezellig, zeker als iedereen weer thuis komt, de drukte aan tafel en alle verhalen van school. Het zijn pubers, dus de ene dag is het uitgelaten gezellig en word veel gelachen, maar ze kunnen soms ook ruzi?«n hoor. je verveeld je nooit. Ik vond elke leeftijd leuk. Iedereen waarschuwde voor deze pubertijd 17/15/15 jaar maar ook dit is weer heel erg leuk!!! Het ergste van mijn reuma vond ik dat werken onmogelijk werd maar het voordeel is dat ik volop kan genieten van mijn gezinnetje zonder steeds te moeten rennen en draven.

_________________
Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2004 18:35    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Vooral de wintermaanden zijn dan weer extra gezellig in huis, de kaarsjes gaan dan weer aan en inderdaad 's avonds de chocolademelk en vroeger het speculaasje en doppinda's Lachen Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2004 20:17    
Vrouw Weeggegevens   Janet
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-4-2004
Berichten: 232

Woonplaats: Nieuw Vossemeer *dieet Atkins*


  Reageer met quote
Die namen wij vroeger juist mee naar het strand die pinda's wel erg lekker. Rond deze tijd was het juist kastanjespoffen.

_________________
Groetjes Janet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 23 sep 2004 17:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1