Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Atkins, Dr Frank, Lowcarb: hoofdgerechten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



moussaka

Auteur Bericht
Vrouw   schanulleke
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 24-8-2004
Berichten: 63

Woonplaats: rotterdam


  Reageer met quote
tussen mijn oude montignac recepten geneusd en volgens mij is deze ook lowcarb:

Ingredi?«nten
1 grote ui,
1 bol look,
4 grote aubergines , of 6 kleine ,
2 courgettes ,
1/2 kg kalfsgehakt ,
1/2 liter tomatenpuree (gezeefd) ,
6 hele eieren,
1/2 potje room,
250gr gemalen oude kaas, mag ook Emmental zijn ,
2 bolletjes Mozzarella of Emmental,
zout,
cayennepeper,
gewone peper,
1 theelepel kaneel ,
potje oregano (gedroogd) ,
olijfolie.

De ui in stukjes snijden , niet te grof, en op een zacht vuur kleuren. Gehakt rul bakken. Samen met de ui in een pan op een zacht vuur zetten en de tomatenpuree er bij voegen. Beetje zout, wat cayenneper,( niet te veel, mag NIET pikant worden)de kaneel en een soeplepel oregano toevoegen. Het bolletje look uitpellen en AL de teentjes bij het gehaktmengsel voegen. Het geheel zeer zachtjes laten inkoken tot het vocht bijna geheel verdampt is. Ondertussen de aubergines voorbereiden; steeltjes er afsnijden, overlangs in 4 snijden en vervolgens in blokjes. 10 minuten in ruim koud en zout water zetten. Aubergine bevat een stof die bitter maakt, water met zout trekt die stof eruit. Na +/- 10 minuten laten uitlekken en droogdeppen , met ruim olijfolie zachtjes bruin laten bakken. De auberginestukjes moeten zacht en lichtjes bruin zijn. Apart houden. De courgettes in stukjes snijden en bakken, vervolgens onder de aubergines mengen. Als het gehaktmengsel klaar is het op de bodem van de ovenschaal leggen, beetje aandrukken en een deel gemalen kaas over strooien. De zes eieren stevig loskloppen en de room er onder kloppen met een beetje zout en gewone peper. De helft van het eimengsel over het gehakt gieten. Aubergine en courgettes er over verdelen , flink wat oregano over strooien en vervolgen de rest van de gemalen kaas. De rest van het eimengsel er over. De mozzarella in schijfjes snijden en er bovenop leggen (of wat gemalen kaas)en nog flink wat oregano over strooien. De schotel ongeveer 20 minuten in de microgolfoven op 750 W. Het ei moet gestold zijn. In de gewone oven ongeveer 1 uur op 200 graden.

_________________
ik doe South Beach[tab:a1a792f616]
Start 26.7.04 : 94[tab:a1a792f616]start offensief: 83.2[tab:a1a792f616]Huidig gewicht: 78.1 [tab:a1a792f616]sint/piet streef: 76 [tab:a1a792f616] streef 68
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 21 sep 2004 22:47    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 54000
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Lijkt me heerlijk maak zelf ook zoiets maar dan op de tasts Schaam Schaam

_________________
Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2004 1:09    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Ik mag dan ines dagboekje niet vinden, jij leeft gewoon al uren verder volgens je klokje, :wink: :wink: :wink: Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2004 14:17    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 54000
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Mixer schreef:
Ik mag dan ines dagboekje niet vinden, jij leeft gewoon al uren verder volgens je klokje, :wink: :wink: :wink: Erg blij


Nee hoor was vanacht nog op !!! :wink: dus uren eerder Uitlachen

_________________
Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2004 14:43    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
O ja natuurlijk....ik word nog gekwalificeerd De muur!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2004 19:15    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Je bent ook zo'n lekker ding Wil Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2004 20:46    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
en dat tussen de hoofdgerechten , nou ik ben meer een bijgerecht, maar sta graag achter het aangerecht Lachen Lachen Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 sep 2004 12:15    
Vrouw Weeggegevens   Emy
Ervaringsdeskundige Lowcarb


Geregistreerd op: 28-11-2010
Berichten: 4374
Dieet: Lowcarb
Woonplaats: Noorwegen


  Reageer met quote
Ik heb ook moussaka gemaakt, net ietsje anders.

2 aubergines, geschild en in dunne plakken, met zout bestrooid, half uurtje laten liggen, afgedroogd met keukenpapier. Daarna met een beetje olie in de pan aan beide kanten gebruint. Opzij gelegd.

In een pan een klein uitje gebakken, met 2 teentjes knoflook, en 500 gram lamsgehakt.
Blik tomaten erbij.
Kruiden, beetje oregano en een halve theelepel kaneel en beetje paprika.

ondertussen in een bakje 4 eieren gemixt met ca 25 gram parmesaan, en 80 gram fetakaas en een scheut slagroom.

In de ovenschaal, eerst helft gehakt, bestrooid met wat parmesaansekaas, dan de helft van de aubergine er in plakken op, dan de tweede helft gehakt, parmesaan en aubergine en dan de kaassaus.

40 minuten in de oven op 200 graden.

ca 4 porties, 695 kcal en 7,3 kh per portie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 aug 2012 7:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1