Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



taartbodem

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Ontdekte door mislukking(zoals zo vaak) hoe een taartbodem te maken, ik hoop dat ik het kan overbrengen,
Van gezoet beslag, zelf had ik zelfgemaakte bakmeel a la Jos?© en dan zoeten met vanille essence, een dopje azijn, en bijvoorbeeld kaneel of koekkruiden, wat je maar wilt, en dan een flinke klont roomboter en dan het beslag als roerei garen in een hete koekepan, dan steeds roomboter toevoegen, en dan tot slot het kruimelbeslag op een plat bord tot een compact geheel duwen of prakken net als vroeger de koekjesbodem van monchou taarten en dan laten koelen en dan opvullen met bavarois, hopelijk is het duidelijk zo!

Daarna is je koekepan behoorlijk aangebakken maar met wat water en zeeppoeder en dan verhitten koekt alles los.
Groetjes Mixer.

Voor de kenners zo maakte ik vroeger Kaiserschmarn met twee vorken het beslag los van elkaar houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 sep 2004 17:15    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Ik had er een voor de bavarois van Sharonne, gewoon het spritsendeeg en dat onderin een bakvorm, als het afgekoeld is de bavarois er bovenop en in de koelkast, yummie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 sep 2004 17:19    
Vrouw Weeggegevens   klavertje4
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-2-2004
Berichten: 2652
Dieet: Atkins
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Maar die pannekoek als bodem vond ik toch ook een superidee!!! Snel klaar en makkelijk.

_________________
Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 sep 2004 17:53    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
ja natuurlijk ..prima die pannenkoek...maar als het mislukt en hij plakt aan de pan kun je het nog redden zoals ik beschreef..zo zie je maar: je kunt het ene doen en het andere ook niet laten... of andersom, dus ik heb een bavarois met als bodem:de mislukking en ik heb er een met de bodem van Cara Mella ... een dubbele bodem dus! Erg blij Lach Lachen :wink: :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 sep 2004 19:20    
Vrouw Weeggegevens   klavertje4
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-2-2004
Berichten: 2652
Dieet: Atkins
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Ik had weer niet goed gelezen natuurlijk Verward Ben eigenlijk veel te lui om ze een taart te maken en te bang dat ik hem helemaal op eet want wat was die taart lekker!!!! Ik wil ook zo een schoonzoon!! (toevallig leert het vriendje van mijn dochter ook voor kok dus wie weet Erg blij

_________________
Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 sep 2004 22:04    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1