Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Low-carb: brood voor latere fasen

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: LOW-CARB

Reageer met quote
Atkins brood voor latere fasen

Kan helaas niet uitrekenen hoeveel koolhydraten, maar je kunt ingredi?«nten met veel khn weglaten, want dat heb ik uitgeprobeerd, dus b.v. zonder sojameel, of zonder roomkaas, dus de belangrijkste ingredi?«nten zet ik bovenaan en het is voor in de broodbakmachine, programma voor brood vanwege het rijzingsproces.

120 ml water
120 ml ongeslagen room
zakje gist
1 theelepel vanillesuiker
3 eieren
2 eetl. olie
200 gr. glutenmeel
75 gr, haverzemelen
75 gr. tarwezemelen
100 gr. sojameel
50 gr. lijnzaad
2 maatschepjes colon rein
1 bakje roomkaas (niet nodig)

Bakken met vin!! En na afloop kijken of de vin niet in het brood zit!!!
Vloeistoffen en eieren (eventueel roomkaas)onderin doen en de droge stoffen mengen en er bovenop doen.
Je kunt ook alles van tevoren mengen en mixen, maar dan moet je de gist apart oplossen in de suiker met wat van het water en dan alles mixen
en jekunt het dan ook laten rijzen in een oven van 50 graden en dan weer mixen en dan in de oven 160 graden ofzo??? maar daar ben ik niet deskundig in.
Heb het een beetje verzameld van hier en daar snuffelen, dus niet helemaal eigen verdienste, maar maakt niet uit toch?
succes! gr. Mixer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 sep 2004 17:01    
Vrouw Weeggegevens   klavertje4

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Mixer, lijkt het qua structuur en smaak op mixerbrood?? Ben niet zo een keukenprinses en wil natuurlijk eerst graag weten of je het lekker vond. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 sep 2004 17:47    

Reageer met quote
Lekkerder, het lijkt echt op echt brood, droger en minder plakkerig, maar daarom niet geschikt voor inductie, de hoogte viel me een beetje tegen, het rijzen lukt met bakpoeder misschien net zo goed, maar daarvoor heb ik de gluten niet aangeschaft, volgens mij heeft gluten een uitwerking op de gist of visa versa.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 sep 2004 19:14    
Vrouw Weeggegevens   Jose
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Cambridge Dieet

Reageer met quote
Het lijkt me een beetje dubbelop en bakpoeder en gist te gebruiken. Bakpoeder werkt namelijk heel erg snel ,en hoeft niet te rijzen, dat rijst in de oven. Gist daarentegen moet eerst langzaam voorrijzen en daarna nog eens narijzen, dan is de bakpoeder allang uitgewerkt.

Ik zou voor dit recept alleen gist gebruiken en een programma voor gistdeeg, dit programma kneedt namelijkook het deeg langer, wat weer de werking van de gluten verbeterd.

Voor iedereen die dit recept gaat proberen, heel veel suc6 en laat eens weten hoe je het gemaakt hebt en wat het resultaat was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: di 21 sep 2004 21:54    

Reageer met quote
o ikheb me niet goed uitgedrukt, ik bedoel of met gist of met bakpoeder, maar dan zonder glutenpoeder want dat heeft dan geen functie.

Resultaat: brood no 1 op verkeerd programma gezet (gistvij) en zonder roomkaas, best lekker maar een beetje droog.
resultaat no 2 op brood programma gezet dus mooi gerezen en wel met roomkaas, erg lekker. Duurt wel 3 uur

Het deeg moet zo zijn dat je het met veel moeite in de broodbak schept, dus vrij compact en dik.

Het vult meer dan het gekochte brood het voelt ook veel zwaarder aan net zo zwaar als roggebrood.

Gr. Mixer en succes, laat ff weten als je nieuwe dingen ontdekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2004 9:11    
Vrouw Weeggegevens   Twompie

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Wow! Ik heb het gemaakt en ik vond het het beste brood wat ik nu in dit jaar gemaakt heb. Van al mijn andere broden zei ik meestal dat het "belegtransport" was. Maar dit smaakt naar gewoon BROOD! (Of ik moet de echte broodsmaak vergeten zijn Lachen Lachen Lachen .

Mijn verandering is:
75 ipv 50 gram lijnzaad, omdat ik geen sojameel had.
Dus g?©?©n sojameel gebruikt
Plus 1 theelepel zout
En als laatste: g?©?©n roomkaas.

[img]http://img27.exs.cx/img27/5375/BroodinBBM.jpg[/img] [img]http://img86.exs.cx/img86/4941/BrooduitBBminplakken.jpg[/img]

Ziet dit er niet gew?©ldig uit!!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 sep 2004 22:18    

Reageer met quote
Geweldig Mathilde, ik heb ook zo'n machine, welk programma?
Ik heb dit recept ook op het andere forum gezet, dus je kunt reclame maken.
Nou dit maakt mijn dag weer goed. Heb je mijn antwoord nog terug gelezen bij Babbelbox, nou morgen ben ik het weer vergeten hoor!
Dus zonder roomkaas en meer lijnzaad en geen sojameel dus dat is minder Kh'n want sojameel is best veel Kh'n.
Ben echt blij ermee, joepie Lachen Lachen Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 sep 2004 22:56    

Reageer met quote
o ik kijk op mijn briefje in de keuken om het recept te vergelijken en ik ben het zout vergeten erbij te schrijven, maar dat had je al ontdekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 sep 2004 22:59    

Reageer met quote
Mixer schreef:
Kan helaas niet uitrekenen hoeveel koolhydraten, maar je kunt ingredi?«nten met veel khn weglaten, want dat heb ik uitgeprobeerd, dus b.v. zonder sojameel, of zonder roomkaas, dus de belangrijkste ingredi?«nten zet ik bovenaan en het is voor in de broodbakmachine, programma voor brood vanwege het rijzingsproces.

120 ml water
120 ml ongeslagen room
zakje gist
1 theelepel vanillesuiker
3 eieren
1 theelepel zout
2 eetl. olie
200 gr. glutenmeel
75 gr, haverzemelen
75 gr. tarwezemelen
75 gr. lijnzaad
2 maatschepjes colon rein

Bakken met vin!! En na afloop kijken of de vin niet in het brood zit!!!
Vloeistoffen en eieren onderin doen en de droge stoffen mengen en er bovenop doen.
Je kunt ook alles van tevoren mengen en mixen, maar dan moet je de gist apart oplossen in de suiker met wat van het water en dan alles mixen
en jekunt het dan ook laten rijzen in een oven van 50 graden en dan weer mixen en dan in de oven 160 graden ofzo??? maar daar ben ik niet deskundig in.
Heb het een beetje verzameld van hier en daar snuffelen, dus niet helemaal eigen verdienste, maar maakt niet uit toch?
succes! gr. Mixer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 sep 2004 23:02    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Wow Twompie dat ziet er echt lekker uit heerlijk dat je op gewicht bent en wat meer kh kunt eten nu!!!

Smakelijk dus groetjes El.

Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 24 sep 2004 1:04    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3