Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Lowcarb:groentenschotel met aardappelanders

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
We vonden dit zo lekker en ik heb snel gekeken, en er zal ongetwijfeld iets zijn wat erop lijkt, maar ook zo klaar en niet duur.
Benodigdheden:
Een paar preitjes.,
Een pot gegrilde rode paprika (Lidl).
Veel kerrie en verder de specerijen, die jezelf lekker vindt
(eventueel wat knoflook).
geraspte kaas (kun je kant en klaar kopen en anders een stuk jonge kaas raspen in de keukenmachine).
Een kilo gehakt (half om half, maar runder is ook prima)
Een pot Aardappelanders (ik had de smaak van kaas, let wel op de kh'n die verschillen per pot, maar is heel weinig)
Een ovenschaal en een oven.
De prei fijn snijden en wassen en drogen (b.v. in een slacentrifuge), het gehakt met veel kerrie en andere gewenste specerijen, rul bakken, de gegrilde paprika fijnsnijden en eventueel wat knoflook door het gehakt.
Eerst een laag gehakt onderin en dan prei, dan gehakt en dan prei en over de prei steeds de paprika verdelen (voor de kleur en de lekkere smaak) en over de prei met een lepel een halve pot Aardappel Anders smeren, de hele pot kan ook, maar denk aan je kh'n.
En dan tenslotte gehakt en dan geraspte kaas erover. In de oven in het begin niet te hoog ongeveer 180 graden en even voor je gaat eten de temperatuur opvoeren om de kaas te laten gratineren.

N.B. De prei dus rauw in de schaal doen wel zo droog mogelijk, hoewel je niet voorkomt dat er vocht vrij komt, dat laat je bij het opscheppen gewoon onderin liggen, de prei is dan knapperig en dat maakt het zo lekker.
Je kunt natuurlijk altijd tomaten toevoegen maar let op dat het dan nog natter wordt!

Eet smakelijk en groeten Mixer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 jan 2005 20:11    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
In de nieuwe versie van het boek wordt paprika wel genoemd, ik gebruik het bij dit soort gerechten .
Atkins maakt zelfs soep van gegrilde rode paprika's in zijn receptenboek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 jan 2005 11:46    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Die paprika's van de Lidl zijn gegrild en dat is juist zo lekker, ik heb de pot weggegooid dus kan er niet op kijken en moet weer nieuwe kopen, maar er zit geen suiker in, anders had ik het niet zo vaak gegeten het afgelopen jaar.

PS De pot uit de vuilniszak gevist en geprobeerd de grizelig kleine lettertjes te lezen want mijn loep is al ingepakt, maar suiker is het laatste ingredi?«nt, dus te verwaarlozen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 jan 2005 17:48    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Hou op, ik heb al zo'n honger, kinders zijn gelukkig onderweg..........zeggen ze Verward
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 jan 2005 19:44    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Sinds ik die potten gegrilde paprika heb ontdek, heb ik nauwelijks verse gekocht, €1.89 dacht ik en geopend blijven ze lang goed in de koelkast en ook heel lekker in de sla, en ook lekker door allerlei soepen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 jan 2005 21:31    
Vrouw Weeggegevens   Twompie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 6-2-2004
Berichten: 26121
Dieet: Low-carb


  Reageer met quote
Ik geloof dat ik ook nog wel een pot heb staan. Dan ga ik dit van de week beslist maken.

_________________
Gedichten-van-Catharina-Mayra
Zijn in nu in totaal 100.000 keer gelezen.
Dank aan Ellen en Helma!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 jan 2005 23:41    
Vrouw Weeggegevens   lotte1986
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 30-10-2011
Berichten: 109
Dieet: Dr. Frank
Woonplaats: Borne


  Reageer met quote
weet je ongeveer hoeveel kh in dit gerecht zitten?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 sep 2014 11:57    
Vrouw   Prikkertje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 21-7-2015
Berichten: 4027
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Achterhoek


  Reageer met quote
Voor hoeveel personen is dit gerecht?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2015 15:42    
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-4-2014
Berichten: 11686
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Ik denk dat Wil-Sophie niet meer op dit forum is Prikkertje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2015 16:09    
Vrouw   Prikkertje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 21-7-2015
Berichten: 4027
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Achterhoek


  Reageer met quote
Oh jammer! Bedankt voor het melden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2015 16:15    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1