Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Banaan gedipt in pure chocolade

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-4-2014
Berichten: 11686
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Banaan gedipt in pure chocolade.



Een lekker koolhydraatarm nagerecht, banaan gedipt in pure chocolade. Dit is een heerlijk ijsje met banaan en pure chocolade voor na het avondeten of als tussendoortje.

Ingrediënten voor 12 porties:

4 bananen, gepeld en in drieën gesneden;
130 gr chocolade, extra puur;
25 gr gemalen kokos.

Bereiding:

Smelt de chocolade 1 minuut in de magnetron. Roer dan even goed en plaats dan weer 20 seconde in de magnetron. Na 20 seconde weer even roeren in de chocolade totdat de chocolade is gesmolten.

Bekleed een bakplaat met bakpapier. Doe aan elk stukje banaan een ijsstokje en doop elk ijsstokje met de banaan er aan in de gesmolten chocolade. Als elk stukje banaan gedoopt is in de chocolade, verdeel en strooi je de gemalen kokos over de bananen. Leg de banaan stukjes op het bakpapier en plaats in de vriezer voor 2 uur.

Tip: voor de topping kan je ook stukjes amandel gebruiken.

Voedingswaarden per portie:

Calorieën: 100 kcal;
Eiwitten: 1,4 gram;
Vetten: 4,1 gram;
Koolhydraten: 8,2 gram.

Bron: http://koolhydraatarmerecepten.info/


Laatst aangepast door love- to-cook op do 03 dec 2015 14:48, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2014 15:16    
Vrouw Weeggegevens   Ziil
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-6-2009
Berichten: 132
Dieet: Soya slim (Atkins)


  Reageer met quote
dit lijkt me erg lekker, maar wat voor pure chocolade moet je hiervoor gebruiken? Kan je gewoon een reep kopen bij de supermarkt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015 19:37    
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-4-2014
Berichten: 11686
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Extra Puur 75%.
Extra veel cacao, dus lekker krachtig van smaak. Een reep bv. van Verkade. Succes met het maken van deze lekkernij melliz.
De pure chocolade kan je gewoon in de supermarkt kopen. Het merk Lindt is erg lekker, maar ook Cote Dôr heeft pure chocolade van meer dan 85% cacao.


Laatst aangepast door love- to-cook op di 26 mei 2015 18:12, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015 20:02    
Vrouw Weeggegevens   Ziil
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-6-2009
Berichten: 132
Dieet: Soya slim (Atkins)


  Reageer met quote
dankje, ik heb het net gekocht!
Ga het zometeen maken Lach

Ik heb een reep met 72% cacao van Delicata.

Maar ik zie dat er wel veel koolhydraten (30 g per 100g) in de chocoladereep zitten, is dat niet erg?

En 1 portie, is dat 1 banaan of 1 banaan in 3en gedeeld?



mag je ook eigen gemaakte pindarotsen hiervan maken...van doppinda's? of bv ook met aardbeien?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2015 15:01    
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-4-2014
Berichten: 11686
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Ingrediënten voor 12 porties.
Een portie is één derde banaan.
Alles moet je door 12 delen.
Dat mag ook. Alles met mate natuurlijk. Wat een goed idee. Ik ken iemand, die een paar ongezouten pinda's met een stukje pure chocolade in haar mond doet, goed kauwt en zo krijgt ze de smaak van een pindarotsje. Lachen Ik ben benieuwd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2015 16:07    
Vrouw Weeggegevens   Ziil
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-6-2009
Berichten: 132
Dieet: Soya slim (Atkins)


  Reageer met quote
Oke, hemaal duidelijk. Heb het gisteren gemaakt.
Vond het zo lekker! Erg blij Heerlijk even wat anders na al die weken amper wat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015 17:43    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1