Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Lowcarb: marsepein recept van José

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 53999
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
350 gr gepelde amandelen
zoetstof in poedervorm naar smaak
1 eiwit
2 theelepels oranjebloesemwater

Leg de amandelen een paar tellen in kokend water en houd ze daarna onder de koude kraan Wrijf de bruine velletjes van de amandelen en doe ze met het stalen mes in de foodprocessor Hak ze eerst grof met de secondentoets en laat de motor draaien tot de amandelen heel fijn gemalen zijn Voeg dan het eiwit, de poedersuiker en het oranjebloesemwater toe en laat de machine nog even draaien tot u een samenhangend geheel heeft Leg de marsepein in plastic folie een paar uur in de koelkast Gebruik het dan voor verdere verwerking Bekleed er taart mee of kneed er figuurtjes of bonbons van Kleur de marsepein eventueel met een paar druppels levensmiddelenkleurstof en kneed die er heel goed door

_________________
Overzicht Donaties


Laatst aangepast door Ellen op zo 24 mrt 2013 20:17, in totaal 4 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 12 sep 2004 21:37    
Vrouw   schanulleke
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 24-8-2004
Berichten: 63

Woonplaats: rotterdam


  Reageer met quote
kruidnoten en sinterklaasschuimpjes??? Klinkt erg lekker maar niet erg low-carb? Vraag Jeuk

_________________
ik doe South Beach[tab:a1a792f616]
Start 26.7.04 : 94[tab:a1a792f616]start offensief: 83.2[tab:a1a792f616]Huidig gewicht: 78.1 [tab:a1a792f616]sint/piet streef: 76 [tab:a1a792f616] streef 68
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2004 10:35    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Als je de recepten leest, dan zie je dat het low carb is, je moet natuurlijk niet alles achter elkaar, of in je uppie opeten Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2004 10:44    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 53999
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
schanulleke schreef:
kruidnoten en sinterklaasschuimpjes??? Klinkt erg lekker maar niet erg low-carb? Vraag Jeuk


ja dat is het wel en altijd beter om te snoepen als het feest is dan de fout in gaan met suiker.
Al is het niet de bedoeling om je klem te eten eraan.
Zwartepiet

_________________
Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2004 12:27    
Vrouw   schanulleke
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 24-8-2004
Berichten: 63

Woonplaats: rotterdam


  Reageer met quote
gebruik je dan gewone kruidnootjes en sinterklaasschuim of speciale? Ik heb wel het recept gezien voor kruidnootjes dat van de week is geplaatst maar zou geen oplossing weten voor sinterklaasschuimpjes eerlijk gezegd. Ik ken alleen de "gewone" die bijna volledig uit suiker bestaan.

_________________
ik doe South Beach[tab:a1a792f616]
Start 26.7.04 : 94[tab:a1a792f616]start offensief: 83.2[tab:a1a792f616]Huidig gewicht: 78.1 [tab:a1a792f616]sint/piet streef: 76 [tab:a1a792f616] streef 68
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2004 12:32    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 53999
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Zwartepiet Ik zie Jos?© straks zij heeft het recept gemaakt .
En de schuimpjes waren dacht ik van Jadie met eiwit en zoetstof .
Dus hoor je het straks wel okido
Zwartepiet

_________________
Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2004 12:49    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 53999
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
De schuimjes worden gemaakt van stijf geklopt eiwit met zoetstof en een smaakje.
Goed droog laten bakken en laten afkoelen tot ze hard zijn. zelf gevraagd aan de Sint Sinterklaas Zwartepiet

_________________
Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2004 20:44    
Vrouw   schanulleke
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 24-8-2004
Berichten: 63

Woonplaats: rotterdam


  Reageer met quote
zo he, jij hebt goede connecties.... ik moet de communicatie altijd doen via een briefje in mijn schoen.....

bedankt voor de info, ik bewaar het recept tot het echt sinterklaastijd is..
Sint

_________________
ik doe South Beach[tab:a1a792f616]
Start 26.7.04 : 94[tab:a1a792f616]start offensief: 83.2[tab:a1a792f616]Huidig gewicht: 78.1 [tab:a1a792f616]sint/piet streef: 76 [tab:a1a792f616] streef 68
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2004 21:09    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 53999
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Zwartepiet Als hoofdpiet heb ik een streepje voor Zwartepiet

_________________
Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2004 21:50    
Vrouw Weeggegevens   Magda
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-2-2004
Berichten: 693
Dieet: Karin de Zoete
Woonplaats: Betuwe


  Reageer met quote
Ik zag bij een kookprogramma van Nigella dat zij in het beslag voor schuimgebak (door de geklopte eiwitten dus) een klein scheutje azijn toevoegt, daardoor krijg je de wat zachte plakkerige substantie in het midden van het schuimgebak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 sep 2004 10:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2