Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Mangosalade met gemarineerde grote garnalen en walnoten.

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-4-2014
Berichten: 11686
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Mangosalade met gemarineerde grote garnalen.

Ingrediënten:

20 grote rauwe garnalen (eventueel diepvries, ontdooid);
1 teentje knoflook;
2 cm verse gemberwortel;
1 limoen;
2 eetlepels roerbakolie;
versgemalen peper;
½ krop ijsbergsla;
1 rijpe Eat Me mango;
½ à 1 rode peper;
8 halve walnoten;
2 bosuitjes;
evt. zout;
2 eetlepels grof gesneden korianderblad.

Bereiding:

Pel de garnalen, maar laat de staartjes eraan zitten. Pel de knoflook en pers hem boven een schaal uit. Schil de gemberwortel en rasp hem boven de schaal. Halveer de limoen en pers hem uit. Voeg 1 eetlepel van het sap en 1 eetlepel van de olie aan de gember en de knoflook toe. Voeg peper naar smaak toe en roer alles goed om. Schep de garnalen erdoor en laat ze ± 15 minuten marineren. Snijd de sla in ragdunne reepjes, was de sla en droog hem in een slacentrifuge. Snijd de mango langs de pit doormidden en snijd de pit eruit. Schil de helften en ze snijd in dunne plakjes. Verwijder de zaadjes uit het pepertje en snijd het in dunne ringetjes. Maak de bosuitjes schoon en snijd ze in dunne schuine ringetjes. Hak de walnoten. Klop voor de dressing de rest van het limoensap met de rest van de olie en peper en evt. zout naar smaak door elkaar. Verdeel de sla, de mango, de rode peper en de bosui over 4 borden. Lepel de dressing erover. Bak de garnalen in een hete koekenpan met antiaanbaklaag, totdat ze roze en net gaar zijn. Verdeel ze over de salade en garneer met de koriander en de gehakte walnoten.

Tip: Vervang voor een milde salade de rode peper door kleine stukje rode paprika.

Eet smakelijk.

Bron: http://www.naturespride.nl/


Laatst aangepast door love- to-cook op vr 15 mei 2015 15:44, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014 19:35    
Vrouw Weeggegevens   NinaM
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-3-2014
Berichten: 8057
Dieet: Low carb


  Reageer met quote
Wow mooi recept. Ga ik zeker een keer maken. Met Spaanse peper; ik verwacht dat de zoetheid van de mango en de andere ingrediënten de grootste scherpte wel blust.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014 19:50    
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-4-2014
Berichten: 11686
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Leuke reactie Nina!

Zelf houd ik wel van lekker pittig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014 20:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1