Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Dr. Frank: Lijnzaad-amandelcrackers

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Emilie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
Lijnzaad-amandelcrackers, ook Low Carb!!!
(super makkelijk en snel klaar)
Ingrediënten:
50 gram gebroken lijnzaad
50 gram amandelmeel
20 gram parmezaanse/geraspte kaas
1 ei - rauw
snufje zout
Alles door elkaar mengen en dun uitstrijken op bakpapier.
(ik doe er plastic vershoudfolie over en dan met de deegroller erover). In 6 of 9 stukken (ligt eraan hoe groot je de crackers wilt hebben) Ca. 20 minuten in de over 180 graden. omdraaien en nog even 10 minuutjes de oven in.
Met de baktijd moet je een beetje ervaring op doen. Ik zet de oven nu nog maar op 160 graden en dan een half uurtje anders gaat het bij mij te hard.
Is net knäckebrod. Lekker dik beleggen.
Totaal: 690 kcal. / 33,4 eiwit / 9,96 KH / 51 vet
Reactie van Ingelien:
Ik snij er inderdaad van tevoren met een mes wat lijnen in. Daarna breken ze wat gemakkelijker. Maar ik ben het ook wel eens vergeten en dan lukt het evengoed ook wel hoor, worden dan alleen wat misvormdere stukken maar smaken evengoed.
Bewaren: Ik bewaar ze gewoon in een boterhamzakje want ik doe er 2/3 dagen over en dan zijn ze toch weer op. Maar in bv. een koekjestrommel of broodtrommeltje kan ook hoor. Succes verder.
Je moet ze echt lang in de over laten uitdrogen. Ik doe eerst 20 min. op 160 graden, daarna zet ik de overstand terug naar 60 graden, draai de crackers om en nog even 10/15 minuten laten uitgaren.
Ze worden niet zo knapperig als knäckebrod hoor, maar wel redelijk knapperig en ik vind ze zelf super lekker met oude kaas erop.
Je kunt er ook wat Italiaanse kruiden door doen. Dat doe ik ook wel eens. Is ook lekker.
Ik doe er meestal gewoon beleg op, met name oude kaas of komijnekaas. Maar je kunt er ook een ei opdoen met wat sla, of kipfilet. Wat je normaal ook op brood of cracotte of zo zou doen. Magere jam etc.etc.
Wat een slim idee van die ronde kleine vormpjes! Heb zondag een verjaardag van mijn man en zo kun je ze ook als toastjes gebruiken, lekker stukje brie erop, hmmmm! Dan is lijnen gewoon lekker he. Ik doe er ook wel eens wat Italiaanse kruiden doorheen, ook heel lekker!
Bron: Ingelien

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 mrt 2013 23:54    
Vrouw Weeggegevens   NinaM

Dieet: Low carb

Reageer met quote
Ik heb ze vandaag voor het eerst gemaakt. Hartelijk dank voor dit mooie recept.

Ik heb vandaag wat gemalen peper aan het deeg toegevoegd, maar volgens mij kun je ze ook heel goed neutraal houden en dan beleggen met vlees, vega beleg, vis, groenten, eitje, (geiten)kaas of verse aardbeien, fruit, honing, roomkaas; dan worden het bijna gebakjes. Of in kleine brokjes als croutons in de soep? Ga ze ook een keer als toastje proberen 's avonds. Heb nog allemaal van die kleine metalen bakvormpjes.

Inderdaad de truc met voorsnijden met het mes gedaan; dan breken ze keurig over de lijnen die al in het deeg zitten.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 jul 2014 13:23    

Reageer met quote
Tja, alleen de honing is niet zo best als je zuinig aan aan het doen bent met de KH in je voedings-patroontje Idee
Fruit kan bést een keertje, als je voor de kh armere varianten kiest smullen
Dit recept is idd ook prima om er een toastje van te maken Uitroep
Dan maak je er kleinere vierkantjes van bij het "voorsnijden" , of je steekt er kleine rondjes uit Idee
Half uit dan wel hé, en na het bakken druk je die er dan voorzichtig uit Lach
Het is een super simpel receptje, dat super lekker is smullen
Leuk dat je het ook ontdekt hebt, en er zo van aan het genieten bent Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 jul 2014 13:58    

Reageer met quote
Dr. Frank zegt het.. ik val prima af met af en toe honing, dagelijks fruit en vooral geen Dr. Frank volgen.

Neemt niet weg, dat zijn lijnzaadcrackers super zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 jul 2014 7:15    

Reageer met quote
ach weet je, héél af en toe honing....kán bést wel een keertje Idee
Dagelijks zou een probleem zijn denk ik Lach
Fruit mag "met Frank" ook bést, als je oplet wélke soort je kiest Idee
En niet tevaak...
Tja, en waar alles om draait, is of je op deze manier je gewicht naar beneden krijgt toch Vraag
En dát lukt je goed, dus lekker door gaan met jou aanpak op deze manier dan Cool
De crackers zinj idd super lekker smullen
En lekker simpel te maken Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 jul 2014 12:49    

Reageer met quote
Dat was ook het meest verrassende; las verschillende mensen die lijnzaadcrackers bakten en dat klonk ingewikkeld maar ze zijn echt zo makkelijk te maken.

Ik wil ze binnenkort ook een keer zonder kaas gaan maken; kijken of dat lukt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 aug 2014 19:47    

Reageer met quote
Gaat ook primá zonder de kaas hoor Lach
Probeer ze ook is met wat kruiden te maken Idee
Beetje paprika poeder, peper, Italiaanse kruiden.....
Of een zoete variant, met kaneel, en wat vanille aroma en wat zoetstof......
Kan allemaal Erg blij
De eigenlijke bedenkster is Ingelien, maar ik weet niet of die nog actief is op deze site...
Ingelien heeft met dit recept een boel mensen blij gemaakt Erg blij
Mij dus ook Cool
Onder het motto zegt het voort zegt het voort, is het hier geplaatst, en kreeg ik er weer een reactie op van de bedenkster Lach
ja, en zo helpen we elkaar Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2014 9:03    

Reageer met quote
Ondertussen.......
Een hele boel baksels later Lach
Ga je het recept een beetje anders doen Idee
met kikkererwtenmeel ipv amandelmeel, of gewoon zonder die 2, gaat óók prima Uitroep
Ik doe er tegenwoordig ook een scheutje water bij, want dat rolt gemakkelijker uit op het bakblik Lach
Bak de crackers 30 minuten op 160 graden, en zet de oven UIT!!!
Haal het bakblik er uit, pak een ander vel bakpapier, en draai het baksel op zijn kop er op.
Terug op het bakblik geschoven, en nog terug in de oven ( die dus UIT is) en laat de crackers zo nog een poosje verder drogen/afkoelen.
Mochten de crackers na 2 dagen niet meer zo knapperig zijn, dan piep ik ze even op in een droge koekenpan Idee
Hoe minder lucht er in het bakje zit waarin je de ( afgekoelde) crackers bewaard, hoe langer ze knapperig blijven.
Dus neem ik een doosje waar ze maar nét in passen Lach
En blijven ze zo het langste vers Erg blij
De smaken heb ik al héél vaak veranderd Uitroep
Je kan allerlei soorten kruiden samen er door mengen, of misschien kies je wel voor alleen Rozemarijn Idee
Zelf kies ik vaak voor Rozemarijn, tijm, komijn, koriander, peper,paprika, oregano,knoflook,sesamzaadjes, zonnebloempitjes, chaizaadjes, beetje zout,soms nog met wat gember, maar zónder de kaas smullen
Maar met kaas, en evt wat fijn gesneden katenspek is óók super lekker Idee
Tja, en ze zijn ZO lekker, dat als ik niet oppas......is het bakje léég voor ik er zelf iets van gezien heb Rollende ogen
gelukkig zijn ze ZO gemaakt Erg blij
Mocht er iemand anders óók nog een lekker variant bedacht hebben........dan hoor ik het graag ( en de andere ook waarschijnlijk).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 aug 2015 17:59    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1